A fogyasztók körében is nagyon elterjedt a online vásárlás, ami egy nagyszerű dolog, csak néhány kattintás, és a termék már úton is van felénk.

Azonban fontos körültekintően és tudatosan eljárni az online rendelés izgalmában is, következzen néhány hasznos tanács,amire érdemes odafigyelni online vásárlás előtt:
1. Olvassunk és értelmezzünk! Lehet banálisnak tűnik ez a tanács, azonban a tanácsadói tapasztalataink azt mutatják, hogy ez sok esetben nem történik meg a rendelés előtt. Hiszen az vásárló gyorsan el akarja intézni a vásárlást, és nagyon szeretne kedvező áron vásárolni, jó üzletet kötni, senkinek nincs kedve olvasgatni.
-Azonban sok bosszúságtól megkíméljük magunkat, ha legalább a általános szerződési feltétel (ÁSZF) legfontosabb részeit elolvassuk és megértjük. Melyek ezek a részek: Ki az eladó? Mi a hivatalos neve? Hol van a székhelye? Magyarországon van a székhelye? Vagy más Uniós országban? Vagy Unión kívüli országban? Ha eláll a fogyasztó a vásárlástól, hova kell visszaküldenie a terméket? A saját költségén kell visszaküldenie, vagy a vállalkozás ezt magára vállalta?
– Olvassunk felhasználói, vásárlói véleményeket, amelyek az interneten találhatóak. Tanuljunk mások hibájából!
2. A magyar nyelvű honlap, a „.hu” végződés, valamint a magyar nyelvű reklámok nem feltétlenül jelentik, hogy hazai kereskedőtől rendelünk.
3.Vásárlás előtt célszerű megtekinteni a http://www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu/ oldalon elérhető adatbázist. Itt azok a webáruházak szerepelnek, melyek külön kormányrendeletben meghatározott ún. súlyos jogsértést követtek el. Súlyos jogsértésnek minősül például az, ha vásárlást megelőzően a vállalkozó nem tájékoztatja a vásárlókat a vállalkozás nevéről, székhelyének címéről, a szállítási határidőről, panaszkezelési módról, az elállási jog gyakorlásának feltételeiről, a szavatossági jogokról; vagy a vállalkozás akadályozta a vásárlót abban, hogy az elállási jogával éljen. Fontos tudni, hogy a határozatok az adatbázisban 2 éven keresztül érhetőek el és zöld színű figyelmeztető felirat jelzi, ha időközben a vállalkozás eleget tett a határozatban foglaltaknak.
3.Főszabályként elállás esetén a visszaküldés költsége a fogyasztót terheli, kivéve, ha a vállalkozás ezt kifejezetten magára vállalta.
4. Ha már kiválasztottunk a webáruházat és a terméket, tanácsos figyelmet fordítani a fizetési módokra és a szállítási feltételekre. Az e-kereskedelemre is vonatkozik, hogy a termék árát, vagy a szolgáltatás díját egyértelműen, adóval és egyéb járulékos költségekkel (pl. szállítási díjjal) együtt kell feltüntetni. A webáruházak általában többféle fizetési módot biztosítanak a vásárló részére, amelyek közül a legbiztonságosabb az utánvét. Internetes vásárlásokhoz webszámla is igényelhető a számlavezető banktól, amely azért biztonságos, mert a webáruház a főszámlához nem férhet hozzá, és elég olyan összeggel feltölteni a webszámlát, amely az adott vásárláshoz elegendő. Bankkártyával történő előre fizetés esetén visszaterhelésre (chargeback) is van lehetőség, ha a kifizetett termék nem érkezik meg.