Amikor az internet és kábel tv olyan lassú, hogy az éti csiga hozzá képest kapkodó idegbeteg

Sok olvasónak ismerős lehet ez a helyzet, pláne nehéz ilyenkor az embernek megőriznie a nyugalmát, amikor úgy tűnik, hogy egy egész előfizetői körzet felett átnéz a szolgáltató.

Tisztelt Cím!
Szeretném valakinek elpanaszolni, hogy a Vodafone Magyarország hogyan diszkriminálja a 29-es Monori körzet vezetékes előfizetőit. Ez a diszkrimináció még a UPC-vel kezdődött és amióta a Vodafone átvette csak fokozódott. Kezdjük azzal, hogy csak ígérgeti de nem fejleszti a digitális hálózatot, pedig semmiből nem tartana kihúzni az optikai kábelt hiszen a DIGI-nek is sikerült pár hónap alatt, ehelyett még mindig a rézkorból itt maradt kábelen jön a mérhetetlenül lassú ( az éti csiga hozzá képest kapkodó idegbeteg ) internet és kábel tv. Ez nem csak a sebessége miatt probléma hanem mert emiatt sok szolgáltatáshoz nem férnek hozzá a 29-es körzet előfizetői. Például a Vodafone önkényesen megszűntette a jól működő Horizon Go applikációt, mellyel mindenki bárhol hozzáférhetett az általa előfizetett csatornáihoz, és helyette elindította a Vodafone TV-t amire viszont csak egy QR-kód beolvasása után lehet regisztrálni a QR-kódot viszont csak IP TV médiaboxon lehet kérni ami ugye a 29-es körzetben nem elérhető! Tehát meg kellett volna hagyni a 29-eseknek a Horizon Go-t a többiek meg nézzék a Vodafone TV-t. Ugyanez a helyzet a HBO Max-szal. Egyik napról a másikra termékazonosító és aktiváló kód kellene hozzá amit természetesen a 29-es körzet előfizetőinek nem adnak! Tették mindezeket minden előzetes értesítés nélkül. Mindez a gyatra kőkorszaki színvonalú szolgáltatás a 21. században még csak-csak elfogadható lenne ha legalább jelentős kedvezményeket kapnának cserébe a 29-eskörzet előfizetői. Kérdésem az lenne, hogy milyen fórumon lehet panaszt, bejelentést, feljelentést tenni a Vodafone Magyarországgal szemben ahol érdemben tudnának foglalkozni az üggyel, mert ez több száz előfizetőt érintő diszkrimináció. Tisztelettel: Attila

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:

Kedves Attila!

Amennyiben írásban még nem, csupán csak szóban tett panaszt, úgy elsősorban mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy írásban jelezze a problémát a szolgáltató felé. Amennyiben a szolgáltató 15 napon belül indokolással ellátott, érdemi, írásbeli választ nem ad, vagy a kapott válasszal nem elégedett, úgy a lakóhelye szerint illetékes Békéltető Testület alternatív vitarendezési eljárásának segítségével próbálhatja meg hivatalos kereteken belül rendezni a szolgáltatóval szemben fennálló jogvitát. Ezen eljárás megindítására ingyenesen van lehetősége, ezért veszíteni nem veszíthet vele, ellenben akár könnyen meg is oldódhat általa a probléma.
A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi honlapon talál részletesebb információkat:
www.bekeltetes.hu

Egyébiránt, ha a szolgáltató a 15 napos válaszadási határidőt elmulasztja, akkor hatósági bejelentésnek van helye, amit az Ön lakóhelye szerinti vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán tehet meg, ugyanis ez hazánkban az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság.
Továbbá, ha a szolgáltató eljárását kifogásolja, úgy a felettes szervénél, azaz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál is panaszt tehet, valamint tájékoztatást kérhet a konkrét ügy kapcsán.

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

Üdvözlettel:
a FOME csapata

Hozzászólok