„Én beírom oda a sérelmem, minden adatom, ahhoz, hogy válaszolni tudjanak. Aztán ki tudja meddig áll az ott.”

-Aggódik László. Talán másnak is a fejében megfordult már ez a kérdés. Nézzük, mint ír a jogszabály:
Kedves Tanácsosok!
Aggódom!!! Az egyik ismert nagy üzletben pofátlanok voltak az eladók. Nagy tömeg volt, ez nem volt elég még a polcokat is akkor töltötték a hatalmas kocsijaikkal….Nem láttam, hogy mi mennyibe került, mert az árufeltöltők elállták az utat,rám szóltak, szóval elegem lett, otthagytam mindent, de távozáskor beírtam a vásárlók könyvébe….
Az írásom lényege:Én beírom oda a sérelmem, minden adatom, ahhoz, hogy válaszolni tudjanak. Aztán ki tudja meddig áll az ott, és minden utánam jövő akárcsak kiváncsiskodó megtudja azadatimat, ez amai világban már veszélyes…. Segítsenek! Ugye nem amíg be nem telik a könyv, nem olavgatják a vásárlók az én adataimat??
Köszönöm, ha segítenek, tisztelettel: László
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves László!
Szerencsére a jogalkotó gondolt a vásárlók könyvébe bejegyzést tevő fogyasztók adatvédelmére, és néhány évvel ezelőtt pontosított a szabályozáson. Így a hatályos szabályok alapján a más vásárlók által a vásárlók könyvébe bejegyzett személyes adatok megismerése lehetőségének kizárása céljából a vásárlók könyvéből a kereskedő a bejegyzést követően haladéktalanul eltávolítja a panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt, azt elzártan – a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően – megőrzi és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátja.
Tehát, ha a vállalkozás jogszabálykövetően jár el, akkor amint megtörténik a bejegyzés, haladéktalanul kiveszi a könyvből az Ön bejegyzését, és elzártan tárolja, és időben válaszol Önnek. Így más vásárlók nem láthatják az Ön bejegyzését, így adatait sem.
Ha Ön úgy tapasztalja, hogy ebben a kereskedő nem jogszabályszerűen jár el, akkor bejelentéssel élhet a Kormányhivatalokban működő Fogyasztóvédelmi Hatóságánál.
Bízunk benne, hogy segítségére lehettünk!