Gyorstalpaló: ilyen helyekről nem vásárolunk!

Hiába lenne tanulságos kaland, sajnos a Karolát csőbe húzó webshopot már nem tudjuk részletekbemenően szétcincálni, mert időközben eltűnt a netről, szóval kedves olvasó, elégedj meg azzal a jó tanáccsal: ha egy online áruháznak sqy.op010@cheer56.com a panaszkezelési e-mail címe, akkor ne válogass a termékei között, hanem csukd be szépen, és bátran veregesd meg a vállad, hogy most spóroltál meg egy keserű csalódást és egy csomó pénzt magadnak.
Interneten rendeltem egy Adidas kabátot,de nem azt kaptam amit rendeltem!
Az oldal címe:https:// www.shopawz.com/ Egy Adidas kabátot rendeltem,de nem azt kaptam,és a mérete pedig gyerek méret.Irtam nekik emailt a sqy.op010@cheer56.com címre,ezt adták meg panasz esetén,de semmi választ nem kaptam.A kabát 25000 forintba került.
Karola
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Karola!
Válaszunk röviden: Sajnos esélyes, hogy csalókkal kerültél szembe.
Az általad megnevezett webáruházat megtekintettük és azt tapasztaltuk, hogy a vállalkozás alapvető adatai hiányoznak, így többek között a webáruházat üzemeltető vállalkozás neve és székhelye is. Ezzel az a nagy probléma, hogy a minimum adatok hiányában gyakorlatilag semmilyen eljárást nem tudsz kezdeményezni annak érdekében, hogy megkapd az eredetileg megrendelt terméket vagy visszakapd a pénzed. Az egyetlen, amit tehetsz, az a csalás gyanúja miatti feljelentés ismeretlen tettes ellen a rendőrségen. Sajnos azonban közvetlenül a feljelentés nyomán a pénzed nem fogod visszakapni, annak visszaszerzéséhez ugyanis a következő eljárások nyújthatnak segítséget, ha a vállalkozás nevét és székhelyét mégis ismered:
A lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület alternatív vitarendezési eljárását kezdeményezheted, ami díjmentes és célja, hogy az adott jogvitát hivatalos kereteken belül, valamint békés módon rendezzék egymással a felek.
A Békéltető Testületről, valamint eljárásáról, annak kezdeményezéséről az alábbi linkre kattintva olvashatsz bővebben: https://bekeltetes.hu
Ugyan, már a Békéltető Testület is eljár az Európai Unió tagállamaiban székhellyel rendelkező vállalkozások esetében, adott esetben azonban a magyarországi Európai Fogyasztói Központ hatékonyabb segítséget nyújthat. Akkor tehát, ha külföldi, de az Unióban, az Egyesült Királyságban, Norvégiában vagy Izlandon székhellyel rendelkező vállalkozással állsz szemben, első körben azt javasoljuk, hogy kérd a Központ segítségét, hiszen kifejezetten a határon átnyúló fogyasztói jogvitákra specializált szervről van szó.
Erről a következő linkre kattintva találsz bővebb információkat: https://www.magyarefk.hu/hu/
Legyen akár magyar, akár külföldi a vállalkozás, nagyobb összegek esetén a vételár visszaszerzése céljából megfontolandó a közjegyző előtti fizetési meghagyásos, illetve európai fizetési meghagyásos eljárás is. Ezek viszont díjköteles eljárások, amely díj magyar vállalkozás esetén a követelt összeg 3%-át jelenti, de minimum 8 ezer Ft, míg külföldi székhellyel rendelkező vállalkozások vonatkozásában azt a közjegyző minden esetben egyedileg határozza meg.
Ezekről a következő honlapokon olvashatsz részletesebben:
https://www.mokk.hu/ugyfeleknek/FMH-es-annak-vegrehajtasa-FMHVH-az-eljarasrol.php
https://www.mokk.hu/ugyfeleknek/EUFMH.php
További lehetőséget nyújt az ügy rendezésére az online vitarendezési platform is, mely az alábbi linkre kattintva találsz meg:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Végül, természetesen a polgári peres eljárás megindításának lehetősége is nyitva áll előtted.
Ismételten hangsúlyozzuk azonban azt, hogy az utóbb felsorolt lehetőségekkel csak abban az esetben élhetsz, ha a vállalkozás alapvető adatait, azaz legalább a nevét és székhelyét (EU-n belüli) ismered. Ellenkező esetben sajnos csak a csalás gyanúja miatti, ismeretlen tettes elleni feljelentés áll rendelkezésedre. Viszont azt tudjuk még javasolni, hogy fordulj a számlavezető bankodhoz a problémáddal, előfordulhat ugyanis, hogy a pénzed visszaszerzésében a segítségedre lehetnek.
Végül, de nem utolsósorban szeretnénk felhívni a figyelmed arra, hogy az online vásárlásaidat megelőzően mindig nézd meg, hogy a webáruház felületén szerepelnek-e a vállalkozás lényeges adatai, megtalálhatók-e az Általános Szerződési Feltételek és egyéb tájékoztatók. Ha ezek hiányoznak, vagy hibás, esetleg tört magyarságú szövegezéssel találkozol, úgy azt tanácsoljuk, hogy semmiképpen se rendelj az adott webáruházból, hiszen könnyen csalás áldozatává válhatsz.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata