Ki ne szeretne Veszprémből Mátészalkára vinni szervizbe egy ötvenkilós rönkvágó gépet?

Természetesen a rönkvágó tulajdonosa, és az eladó várja el tőle ennek a nem egyszerű logisztikai kihívásnak a megoldását. Kérdés, hogy jogosan-e.

Tisztelt Cím!

Elsőként csak tanácsot szeretnék kérni.

Vásároltam egy gépet, 100 000 Ft, 50 kg. A gép meghibásodott. Jeleztem az eladó szervizének, ahol megállapították a hibát, ezt jeleztem az eladónak.

Az eladó azt kéri, vigyem vagy küldjem be a gépet az ő szervizébe. Én veszprémi vagyok, a szerviz Mátészalkán. Kérhetik vagy kötelezhetnek-e engem egy garanciális, a fentebb említett paraméterekkel rendelkező gép ilyen távolságbeli mozgatására?

Válaszukat előre is köszönöm.

Az eladó: Korrekt-2020 Kft. 4700 Mátészalka Alkotmány út 9. 2. em. 6. Egy Scheppach HL 760 rönkhasító gép a termék. Vásárlás ideje: 2022.03.17. (akkor mindjárt használtam kb. 43 órát, majd a gép állt május közepéig, amikor észrevettem az olajfolyást. Jeleztem az eladó szervizének a hibát, fényképekkel, ők elismerték és behatárolták a hibát és jelezték, hogy a továbbiakat az eladóval kell intéznem.) Magánszemélyként vásároltam.

Üdvözlettel,

Gáspár

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Gáspár!

 

Válaszunk röviden: A vállalkozásnak a termék elszállítására irányuló kérését egyértelműen elutasíthatod, hiszen a jótállási kötelezettsége alapján a termék el- és visszaszállításáról neki kell gondoskodnia, hacsak azt az üzemeltetés helyén javítani nem tudja.

 

Esetedben kötelező jótállási igény érvényesítéséről beszélünk, aminek a 151/2003. (IX. 22.) Korm.rendelet tartalmazza a szabályait. Ezen rendelet esetedben releváns rendelkezései a következők:

6.§ (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

(2) *  Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

5.§ (7) * Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Javasoljuk, hogy az imént hivatkozott jogszabályi rendelkezésekre – amelyek kötelező erejűek – hívd fel a vállalkozás figyelmét írásban és tájékoztasd arról, hogy a hiba bejelentése óta hány nap telt el a javításra rendelkezésére álló 30 napból.

Amennyiben a vállalkozás az érintett rendelkezéseket figyelmen kívül hagyja, nem azoknak megfelelően jár el a továbbiakban, úgy hatósági bejelentésnek van helye, amit a lakóhelyed szerinti megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság) tehetsz meg. Emellett pedig tanácsoljuk, hogy indíts a vállalkozással szemben alternatív vitarendezési eljárást is a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél! Ez egy díjmentesen igénybe vehető fogyasztóvédelmi többletlehetőség, ami lehetővé teszi, hogy hivatalos kereteken belül, ugyanakkor békés úton megkíséreld rendezni a jogvitát a vállalkozással.

A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi honlapon találsz részletesebb információkat, továbbá az eljárást kezdeményező kérelmet is benyújthatod ezen honlapon keresztül: www.bekeletetes.hu

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólok