Kitartasz, amíg végre láthatod a 70 éves Céline Diont, vagy inkább visszakéred a jegyed árát?

Oké, elismerem, bulvárújságokat lepipáló túlzás került a címbe. Bármilyen elkeserítő is a jelenlegi helyzet, valószínűleg azért nem kell 2038-ig várni Céline Dion első budapesti koncertjére (azért legyen csuriban a kezünk!), hanem tényleg megtarthatják jóval korábban, talán az immár másodszor módosított, most épp jövő nyári időpontban is. A korábban megvásárolt jegyek mindenesetre érvényesek rá. Kérdés viszont így is van: Vajon ilyen rendkívüli időkben visszakaphatja a jegye árát az, aki valamilyen okból időközben már inkább lemondana arról, hogy együtt dúdolja Céline-nel a My Heart Will Go On-t?

Tisztelt Cím !

2019 ben a lányom vett Celine Dion koncertre 3 jegyet .Sajnos a pandémia miatt el lett halasztva másodszor is,melyet 2022 re raktak át .Szeretném a jegyeket vissza váltani írtam is nekik emailt Broddway jegyiroda ,de még válaszra nem méltattak. Ilyenkor van lehetőség a jegy árak vissza fizetésére?

Üdv

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Panaszos!

Válaszunk röviden: Álláspontunk szerint a fogyasztó számára ilyen esetben adott az elállás joga, ezért ne hagyd, hogy a vállalkozás a passzív magatartásával megakassza a pénzed visszafizetését.

Abban az esetben, ha az új időpont nem felel meg a jegytulajdonosnak, akkor a szervező köteles a jegy árát visszatéríteni.  A Kormány kiemelt közérdekből a járvány további terjedésének megakadályozása miatt tiltotta be a rendezvényeket. A rendezvényszervezők sok esetben másik időpontra tették át az eseményeket. Ebben az esetben, ha a jegytulajdonosnak ez megfelelő, akkor a belépőjeggyel az új időpontban megtartásra kerülő rendezvényre léphet be. Ha a szervező is törölte az eseményt vagy az új időpont nem felel meg a jegytulajdonosnak, akkor a szervező köteles a jegy árát visszatéríteni. A szerződéstől tehát elállhat a lányod és követelheti a vételár visszafizetését.

Fontos, hogy a jogszabályok értelmében a vállalkozásnak 30 napja van arra, hogy a fogyasztó panaszára reagáljon. Amennyiben ez a határidő még nem telt el, úgy annak végét mindenképpen várja meg. Ha azonban a 30 nap már lejárt és válasszal nem szolgált a vállalkozás, bejelentést tehet az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságnál, azaz a megyei Kormányhivatalban működő Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztályon.  Amennyiben a hatóság az eljárásának eredményeként megállapítja, hogy a vállalkozás a jogszabályban rögzített határidőt valóban nem tartja be, akkor magatartását szankcionálják.

Azt viszont tudni kell, hogy a hatósági eljárás a jegyárak visszaszerzését nem érinti, ahhoz elsősorban az szükséges, hogy a lánya mindenképpen közölje írásban (e-mail vagy ajánlott, tértivevényes levél) a vállalkozással, hogy az új időpont nem megfelelő, melyre tekintettel szeretne elállni a szerződéstől és kéri a jegyek árának visszafizetését. Akkor azonban, ha a vállalkozás erre sem reagál, a visszatérítés továbbra sem történik meg, a lánya a lakóhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulhat és alternatív vitarendezési eljárást kezdeményezhet. Ez díjmentesen áll a fogyasztók rendelkezésére és célja az, hogy a felek között megállapodás szülessen a vitás kérdésben immáron hivatalos kereteken belül. Érdemes tehát élni az eljárás nyújtotta lehetőséggel!

A Békéltető Testületről, valamint eljárásáról, annak kezdeményezéséről az alábbi linkre kattintva olvashat bővebben:

https://bekeltetes.hu

Üdvözlettel: FOME

Hozzászólok