Magyar webshop török átok
Nelli óriási szerencséjére csak 2 pólót vásárolt tavaly ősszel ettől a vállalkozástól, mert így legrosszabb esetben is csak 20 000 forint körüli összeget adott ki egyelőre a nagy semmiért, pedig vehetett volna szaruból készült talpas ivót vagy páncélinget is, aztán hopp, máris 60 vagy 100 000 forintja bánja. Azt hiszem a bizniszből a fizetéssel a maga részét maximálisan teljesítette, igazán nem érdemli a folyamatos ignorálást, pláne a személyes panaszkor a minősíthetetlen hangnemet. Kedves eladó vállalkozás, szedd össze magad!
2021. szeptemberében rendelten és kifizettem 2 db. pólót a Turánia nevezetű boltban. Azóta sem kaptam meg az árút. Általában nem lehet a boltot elérni sem telefonon, sem emailben, 2-szer személyesen bent voltam, ahol minősíthetetelen hangvételben kommmunikált velem a tulaj. azóta sem történt változás. Segítségüket szeretném kérni, kihez fordulhatok, hogy a pénzemet visszakapjam vagy a kifizetett pólókhoz hozzájussak. Üdvözlettel.
‘Panaszos Nelli’
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves ‘Nelli’!
Válaszunk röviden: Követelheted a teljesítést, de akár el is állhatsz a szerződéstől.
Ha a teljesítés határidejét konkretizáltátok, azonban azt a vállalkozás elmulasztotta, úgy szerződésszegésről beszélhetünk, aminek következményeként továbbra is követelheted a szerződés teljesítését, de akár el is állhatsz attól, ha a szerződésszegésre tekintettel a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeked megszűnt. Mindezt a Polgári Törvénykönyv alábbi rendelkezései teszik lehetővé:
6:153. § [A kötelezett késedelme]
A kötelezett késedelembe esik, ha a szolgáltatást annak esedékességekor nem teljesíti.
6:154. § [A kötelezett késedelmének jogkövetkezményei]
(1) Ha a kötelezett késedelembe esik, a jogosult követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a szerződéstől.
(2) A jogosult elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek megszűnésének bizonyítására, ha
- a) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni; vagy
- b) a jogosult az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és a póthatáridő eredménytelenül telt el.
(3) A kötelezett köteles megtéríteni a jogosultnak a késelemből eredő, pénztartozás esetén a késedelmi kamatot meghaladó kárát, kivéve, ha a késedelmét kimenti.
Az imént leírtakra tanácsos lenne írásban felhívni a vállalkozás figyelmét, és egyúttal szabni egy általad megfelelőnek ítélt, pár napos (pl. 8 nap) póthatáridőt is a termékek megküldésére, vagy éppen az ellenérték visszafizetésére (választásod szerint).
Amennyiben a póthatáridőn belül sem sikerül rendezni a helyzetet a vállalkozással, úgy elsősorban azt javasoljuk, hogy vidd a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület elé az ügyed. Itt egy alternatív vitarendezési eljárás segítségével – amely teljesen díjmentesen áll a fogyasztók rendelkezésére –, hivatalos kereteken belül kísérelheted meg rendezni a jogvitát a vállalkozással. Ennek tehát nagy előnye, hogy anyagi ráfordítást nem igényel, így nem veszíthetsz semmit az eljárás igénybevételével, ugyanakkor problémád akár meg is oldódhat általa. A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról a következő linkre kattintva olvashatsz bővebben:
Emellett pedig amiatt, hogy a vállalkozás panaszkezelési, ügyfélszolgálati mechanizmusának hiányát tapasztalod, hatósági bejelentést eszközölhetsz a megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság).
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata