Magyar webshop török átok

Nelli óriási szerencséjére csak 2 pólót vásárolt tavaly ősszel ettől a vállalkozástól, mert így legrosszabb esetben is csak 20 000 forint körüli összeget adott ki egyelőre a nagy semmiért, pedig vehetett volna szaruból készült talpas ivót vagy páncélinget is, aztán hopp, máris 60 vagy 100 000 forintja bánja. Azt hiszem a bizniszből a fizetéssel a maga részét maximálisan teljesítette, igazán nem érdemli a folyamatos ignorálást, pláne a személyes panaszkor a minősíthetetlen hangnemet. Kedves eladó vállalkozás, szedd össze magad!

2021. szeptemberében rendelten és kifizettem 2 db. pólót a Turánia nevezetű boltban. Azóta sem kaptam meg az árút. Általában nem lehet a boltot elérni sem telefonon, sem emailben, 2-szer személyesen bent voltam, ahol minősíthetetelen hangvételben kommmunikált velem a tulaj. azóta sem történt változás. Segítségüket szeretném kérni, kihez fordulhatok, hogy a pénzemet visszakapjam vagy a kifizetett pólókhoz hozzájussak. Üdvözlettel.

‘Panaszos Nelli’

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves ‘Nelli’!

 

Válaszunk röviden: Követelheted a teljesítést, de akár el is állhatsz a szerződéstől.

 

Ha a teljesítés határidejét konkretizáltátok, azonban azt a vállalkozás elmulasztotta, úgy szerződésszegésről beszélhetünk, aminek következményeként továbbra is követelheted a szerződés teljesítését, de akár el is állhatsz attól, ha a szerződésszegésre tekintettel a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeked megszűnt. Mindezt a Polgári Törvénykönyv alábbi rendelkezései teszik lehetővé:

6:153. § [A kötelezett késedelme]

A kötelezett késedelembe esik, ha a szolgáltatást annak esedékességekor nem teljesíti.

6:154. § [A kötelezett késedelmének jogkövetkezményei]

(1) Ha a kötelezett késedelembe esik, a jogosult követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a szerződéstől.

(2) A jogosult elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek megszűnésének bizonyítására, ha

  1. a) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni; vagy
  2. b) a jogosult az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és a póthatáridő eredménytelenül telt el.

(3) A kötelezett köteles megtéríteni a jogosultnak a késelemből eredő, pénztartozás esetén a késedelmi kamatot meghaladó kárát, kivéve, ha a késedelmét kimenti.

Az imént leírtakra tanácsos lenne írásban felhívni a vállalkozás figyelmét, és egyúttal szabni egy általad megfelelőnek ítélt, pár napos (pl. 8 nap) póthatáridőt is a termékek megküldésére, vagy éppen az ellenérték visszafizetésére (választásod szerint).

Amennyiben a póthatáridőn belül sem sikerül rendezni a helyzetet a vállalkozással, úgy elsősorban azt javasoljuk, hogy vidd a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület elé az ügyed. Itt egy alternatív vitarendezési eljárás segítségével – amely teljesen díjmentesen áll a fogyasztók rendelkezésére –, hivatalos kereteken belül kísérelheted meg rendezni a jogvitát a vállalkozással. Ennek tehát nagy előnye, hogy anyagi ráfordítást nem igényel, így nem veszíthetsz semmit az eljárás igénybevételével, ugyanakkor problémád akár meg is oldódhat általa. A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról a következő linkre kattintva olvashatsz bővebben:

www.bekeltetes.hu

Emellett pedig amiatt, hogy a vállalkozás panaszkezelési, ügyfélszolgálati mechanizmusának hiányát tapasztalod, hatósági bejelentést eszközölhetsz a megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság).

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

 

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólok