Maradjunk annyiban, hogy ami gyanúsan olcsó – az gyanús

Úgy látszik nem lehet elégszer leírni a tudatos vásárlók két alapvetését:
1. Ami gyanúsan olcsó – az gyanús.
2. Az internet nagy, tele van hasznos információval, barátunk, Google pedig segít megtalálni.
Egyszerűen tényleg nincs jobb tanácsunk annál, hogy ezt a két dolgot soha ne feledjük. Tájékozódjunk vásárlás előtt, szánjunk rá 15 percet, sokat spórolhatunk vele. Szegény levélírónknak persze már eső után köpönyeg, de az őt csőbe húzó üzlet nevét beírva is rögtön felugrik ez meg ez az oldal. Talán 15 percbe sem telt volna elkerülni ezt a szégyenpadra való céget.

Kedves FOME! Kedves Ügyintéző!

A Bravo Hungária Telekom Kft. (Székhely: 1196 Budapest, Rákóczi utca 129. fsz.3.) webshopján (Telefoncenter) vásárolt telefonkészülék garanciájának érvényesítését, illetve az események alakulása után inkább már a vételár visszatérítését szeretném elérni. Azonban az üzlet megkeresésünkre, sem a megadott email címre irt levelekre, sem a honlapján lévő kapcsolati úton való jelentkezésre sem reagál. A honlapon és a számlán jelzett címen egy székhely szolgáltató üzemel (BUSINESS RESIDENCE KFT. http://businessresidence.eu/kapcsolat/), ahonnan azt az információt kaptam, hogy megszakították a kapcsolatot a Bravo Hungária Telekom Kft.-vel.

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Panaszos!

Válaszunk röviden: Nehéz helyzetbe hozza a vállalkozás a fogyasztót, ha egyszerűen eltűnik a világ szeme elől, hiszen valljuk be, a vásárlás során nem csak a terméknek, hanem az azt értékesítő vállalkozásnak is bizalmat szavazunk. Egy nyomtalanul eltűnt vállalkozással szemben azonban nincs túl sok lehetőségünk, ha problémánk adódik a termékkel.

A fogyasztó jótállási igényének érvényesítése önmagában nem igényel bonyolult procedúrát és hosszas utánajárást, ha mindenki tisztában van a jogaival és kötelezettségeivel, gördülékeny az ügyintézés. Igen ám, de esetenként előfordul, hogy nem azzal van a probléma, hogy a felek ne ismernék jogaikat és kötelezettségeiket, hanem egy külső körülmény akasztja meg az eljárást. Ilyen az, ha a vállalkozás időközben felszívódik, elérhetetlenné válik. Sajnos ez ellen nem igazán tudunk védekezni, lehetünk akármilyen körültekintőek a vásárlást megelőzően, illetve annak folyamán, ha időközben probléma adódik és nincs kihez fordulni. A te esetedben is ez történt sajnos, és a legkellemetlenebb az, hogy ez egy elég mély gödör, amiből egyedül kellene megpróbálnod kimászni. De miért is mondhatjuk ezt? Leginkább azért, mert a vállalkozás a hivatalos székhelyén nem lelhető fel, amiből egyenesen következik, hogy a Békéltető Testület alternatív vitarendezési eljárása nem nyújthat számodra segítséget. A békéltetés iránti kérelemben ugyanis pontosan meg kell nevezni a jogvitában érintett vállalkozást és pontosan fel kell tüntetni a székhelyét is. Ugyan a hivatalos székhely megvan, tehát kipipálod a kérelem erre vonatkozó mezőjét, ugyanakkor a Békéltető Testület is pont olyan messze fog jutni az ügyben, mint te magad. A Testületnek tudniillik nem feladata, hogy felkutassa a vállalkozást, csupán azokkal az adatokkal tud operálni, amit a fogyasztó megad.

Az elektronikus cégjegyzékben (https://www.e-cegjegyzek.hu) a következő hivatalos elérhetőséget találtuk a vállalkozáshoz: zvonar.eva@gmail.hu

Amennyiben ezen keresztül még nem kerested a vállalkozást, akkor elsősorban azt javasoljuk, hogy, ezen keresztül próbáld meg a kapcsolatfelvételt. Ám a cégjegyzékben az is szerepel, hogy a vállalkozással szemben két végrehajtást is elrendeltek ez év februárjában, ezért azt feltételezzük, hogy nem állhat jól a szénája. Akkor tehát, ha az említett e-mail címen keresztül sem sikerül elérned a vállalkozást, vagy azzal korábban már próbálkoztál, akkor érdemes lehet megfontolni a közjegyző előtti fizetési meghagyásos eljárást megindításának lehetőségét. Ezzel természetesen csak a termék vételárát követelheted vissza a vállalkozástól, tekintettel arra, hogy hosszabb ideje húzódik jótállási ügyed, ami már aránytalan érdeksérelmet okoz. A békéltetéssel ellentétben itt nem jelent problémát, ha a vállalkozás nem veszi át a hivatalos székhelyén a közjegyző által kiküldött fizetési meghagyást, hiszen a kézbesítési vélelem beáll. Az sem probléma, ha vállalkozás ugyan átveszi a levelet, de arra nem reagál, mert ekkor a fizetési meghagyás jogerőre fog emelkedni, ezáltal pedig végrehajtható, kikényszeríthető lesz. Ám különbség a békéltetéshez képest az is, hogy egy díjköteles eljárásról van szó, ami a követelt összeg 3%-át jelenti, de legalább 8 ezer Ft. Szeretnénk tovább felhívni a figyelmed ezzel kapcsolatban arra is, hogy a fizetési meghagyásos eljárás segítségével sem feltétlenül garantálható a siker, mivel nem tudjuk azt, hogy hány követelést érvényesítettek már a vállalkozással szemben, és a követelések sorrendjében te hol helyezkedsz el. Sajnos előfordulhat olyan eset is, hogy mire rád kerül a sor, a vállalkozás kasszája már rég kimerült, így a követelésedet kielégíteni nem tudják. Érdemes tehát minden eshetőséget számításba venni, mielőtt döntést hozol.

A fizetési meghagyásos eljárásról a következő honlapon olvashatsz részletesebben:

https://www.mokk.hu/ugyfeleknek/FMH-es-annak-vegrehajtasa-FMHVH-az-eljarasrol.php

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólok