Mi tehetünk költözéskor a hűségidős tévé- és internet-előfizetéssel?

A hazai vásárlóközönségre még mindig általánosan jellemző az árérzékenység, magyarul az, hogy minden döntésnél kiemelten fontos szempont az adott szolgáltatás vagy termék ára. Nem csoda hát, hogy a telekommunikációs előfizetések elsöprő többsége is valamilyen hűségidő vállalása miatti kedvezményes megoldással születik. Amikkel nincs is semmi baj egészen addig, amíg valami körülmény változása miatt nem válnak hirtelen áldásból nyűggé. Mit tehetünk például, ha költözéskor vinni nem tudjuk, átadni vagy megtartani meg nem akarjuk egy hűségidős szerződésünket?

A Vodafone-nal kötött otthoni TV és internet csomagom hűségideje még nem járt le, viszont a lakást eladtam. A szolgáltatásukat nem tudom tovább költöztetni.A Vodafone a nem igénybe vett szolgáltatásuk ellenére , objektíve nem használhatom a szolgáltatást, hiszen elköltöztem, a havi előfizetési díjat kéri a hűségidő lejártáig. A lakás új tulajdonosa nem tart igényt a szolgáltatásra. Inkorrektnek tartom a Vodafone magatartását, ha egy az előfizető önhibáján kívül nem tudja igénybe venni a szolgáltatást, ennek ellenére ők tarják a markukat. Mit tanácsolnak? Köszönettel 

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Panaszos!

 

Válaszunk röviden: A hűségidős szerződésekből csak a jogszabályban meghatározott okokból lehet kötbér kötelezettség nélkül kilépni. Sajnos a költözés nem tartozik a kivételes helyzetek közé.

 

A hűségidős szerződéseket jellemzően azért kötjük, mert a szolgáltató szuper vagy kevésbé szuper kedvezményeket kínál, amiért csupán annyit kell tennünk, hogy bizonyos ideig elkötelezzük magunkat mellette. A szerződéskötéskor általában azt gondoljuk, hogy az adott hűségidőt simán kihúzzuk, nem jelent semmit, de a feketeleves akkor jön, amikor mégiscsak közbejön valami – esetedben a lakásod eladása –, ami miatt már nem tudjuk vagy akarjuk a továbbiakban igénybe venni a szolgáltatást. Ekkor ugyanis szembe kell néznünk azzal, hogy van egy határozott idejű szerződésünk, amit nem mondhatunk fel csak úgy, mindenféle következmény nélkül. Ez persze, nem esik jól a fogyasztónak, de mint tudjuk: valamit valamiért. A jogszabály úgy rendelkezik, hogy amennyiben a fogyasztó a határozott időtartamú előfizetői szerződést az ebből eredő kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a szerződést felmondja a határozott időtartam lejárta előtt, a szolgáltató kizárólag az előfizető által igénybe vett kedvezményeket követelheti, a felmondáshoz egyéb hátrányos jogkövetkezményt nem fűzhet. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet. Persze vannak olyan helyzetek, amikor a határozott idejű szerződés is felmondható kötbér nélkül, ilyen pl. a szolgáltató a hiba kijavítására nyitva álló határidő eredménytelen elteltét követően a hibát 15 napig nem tudja elhárítani. Azonban a te eseted nem tartozik ezen kivételek közé.

 

Jelen esetben tehát két opció lehetséges:

 

  1. továbbra is fizeted a havi előfizetési díjat annak ellenére, hogy a szolgáltatást már nem tudod igénybe venni, vagy

 

  1. felmondod a szerződést, viszont ekkor az idő előtti felmondás ellentételezéseként valószínűleg kötbért kell fizetned.

 

Érdemes ilyenkor azt mérlegelni, hogy anyagilag melyik lehetőség a kedvezőbb, majd annak megfelelően dönteni.

Tudjuk, hogy igen kellemetlen a helyzet, ám a szolgáltató eljárása teljesen jogszerű, hiszen határozott idejű szerződésetek van, és te szeretnél a meghatározott idő vége előtt kilépni ebből a kötelékből.

 

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

 

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólások

  1. Nóra

    Tisztelt Ügyfélszolgálat!
    Vodafone-nal otthoni TV és internet szerződésem van, melynek hűségideje 6 hónap múlva jár le. A szerződés megkötésekor határozatlan idejű szerződés megkötésére nem volt lehetőség, noha azt szerettem volna igényelni. A szolgáltatás átköltöztetése nem lehetséges, mivel az új címen nincs szolgáltatásuk. Egyéb szolgáltatást viszont nem biztosítanak kompenzációképpen. Vagy kötbért kell fizetnem vagy ki kell fizetnem a hűségidő végéig a számlákat. Mennyire jogszerű a szolgáltatónak ez a rugalmatlan hozzáállása (hogy költöztetni nem tud, viszont felkínálni sem tud helyette semmit)?
    Köszönöm válaszukat.

  2. Panaszakadémia

    Kedves Nóra!
    Amennyiben választ szeretnél tőlünk az eseted kapcsán, úgy kérünk, hogy magánüzenet formájában keress azzal minket!
    Üdvözlettel: a Panaszakadémia csapata

Hozzászólok