Milyen visszáru raktár már az, ahova csak akkor tudsz csomagot visszaküldeni, ha a postás és a raktáros munkaideje épp fedi egymást?
Ezt a sztorit mondatról mondatra jobban elkerekedő szemmel olvastam. A jobb webshopokban ma már úgy működik a visszaküldés, hogy az ember kér egy futárt, aki elviszi a motyót. Ehhez képest itt, ha a postás nem a raktár nyitvatartási idejében kézbesít, és emiatt csak értesítést hagy, akkor a csomagot visszaküldik, mert a webshoposok, most figyelj: nem mennek be érte a postára! Eleve milyen raktári nyitvatartás lehet ez? Hiszen a postások jellemzően úgynevezett munkaidőben viszik ki a dolgokat, épp ez szokott gondot okozni! És ezt kapd ki: nem, nem egy noname vagy valami hasonló ismeretlen, fura cég működik így, hanem Európa ötödik legnagyobb textilcsoportjának globális márkájaként csinos női fehérneműkben utazó cég!
Tisztelt cím,
A Women secret ruházati webáruházból való vásárlás után néhány terméket visszaküldtem. Ehhez a honlap rendszerében összekészítettem a csomagot és a megadott címre postán feladtam. A posta bő 2 hét után visszahozta a csomagot – nem kereste – jelöléssel. Az ügyfélszolgálat megkeresésemre azt mondta, hogy ha a kézbesítés nem az ő raktári nyitvatartásuk idejében van, csak értesítőt kapnak – ők nem mennek el a csomagért. Sem a raktár nyitvatartását, sem a postai kézbesítés időbeosztását nem ismerem és hatással sem tudok rá lenni. Az ügyfélszolgálat szerint küldjem újra – de persze semmi garancia nincs rá, hogy a postás és a raktáros munkaideje megegyezik. Természetesen így már 2 postaköltséget én fizettem, és a visszaküldési idő is lejárt a vásárlástól számítva. Kérdésem, hogy ez jogszerű így? Mit tudok tenni az ügy érdekében?
köszönettel
Larina
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Larina!
Válaszunk röviden: Ha az indokolás nélküli elállási jog gyakorlása kapcsán a fogyasztót terhelő kötelezettségeket bizonyíthatóan teljesítetted, akkor álláspontunk az, hogy vállalkozás visszafizetési kötelezettsége fennáll, a termék ismételt visszaküldésének költsége pedig immáron a vállalkozás terhe.
Tekintettel arra, hogy a visszaküldési kötelezettségednek eleget tettél, a vállalkozás azonban a visszaküldött terméket nem vette át, egy következő visszaküldés költsége álláspontunk szerint már a vállalkozás terhe lesz. Természetesen csak akkor lehetséges erre hivatkozni, ha a visszaküldés tényét bizonyítani tudod. Továbbá, ha a 45/2014. (II.26.) Korm.rendeletben foglalt, az indokolás nélküli elállási jog gyakorlása esetén eleget tettél az összes kötelezettségednek (a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül elállási nyilatkozat közlése, majd innentől számítva egy ugyancsak 14 naptári napon belül a termék visszaküldése), úgy a vállalkozás köteles az ellenértéket visszafizetni. Javasoljuk, hogy minderre írásban hívd fel a vállalkozás figyelmét és szabj egy általad megfelelőnek ítélt, pár napos (pl. 5 nap) póthatáridőt a visszafizetésre. Amennyiben a póthatáridőn belül sem oldódik meg a problémád, akkor viszont érdemes lenne hivatalos keretek közé terelni az ügyed, azaz egyrészt bejelentést tenni az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságnál (a lakóhelyed szerinti megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya) annak okán, hogy a vállalkozás a hivatkozott jogszabály szerinti visszatérítési kötelezettségét nem teljesítette. Másrészt pedig, hogy ne csak a jogsértés, hanem az egyedi ügyed megoldása is sínre kerüljön, célszerű lenne a hatósági bejelentéssel egyidejűleg megindítani egy alternatív vitarendezési eljárását is az érintett vállalkozással szemben a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület előtt. Az eljárást díjmentesen veheted igénybe annak érdekében, hogy hivatalos kereteken belül rendezd a vállalkozással szemben fennálló vitás ügyed. A következő honlapon bővebben is olvashatsz erről a lehetőségről, illetve a kérelmed online is benyújthatod itt: www.bekeltetes.hu
A linkelt honlapon keresztül az alternatív vitarendezési eljárás iránti kérelmet online is benyújthatod.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata