Naiv ügyfél esete az ígérgető futárral

A járvány alatt igencsak megnőtt a futárok iránti kereslet, óriási boom van, ehhez képest nem jön több panasz, amiből nehéz másra gondolni, mint hogy egyszerűen a logisztika és a cégek felnőttek a megnövekedett feladatmennyiséghez is. Persze hibák így is előfordulhatnak. A kérdés: kihez forduljunk, ha nem sikerül megkapni a megrendelt csomagot?

Tisztelt FOME,

Az alábbival kapcsolatban kérem a tanácsukat.

Webáruházról külföldről rendeltünk csomagot készpénzes fizetéssel. A futár amikor kihozta a csomagot sajnos 200 Ft híján nem állt rendelkezésre megfelelő összeg, azonban megbeszéltem a futárral, hogy másnap kihozza a csomagot. Miután nem történt meg, azután az ügyfélszolgálattal új időpont lett lebeszélve, ennek ellenére a csomagot visszaküldték a feladóhoz. Érdeklődnék, hová és milyen jogorvoslati lehetőséggel lehet ilyen esetben fordulni, mert biztos vagyok benne, hogy ez nem volt normális eljárás.

Az ExpressOne futárszolgálatról van szó egyébként. Az ügyfélszolgálattal folytatott telefonhívásokról készült felvételt elkértem tőlük már írásban. Válaszukat és segítségüket előre is köszönöm!

Üdv,

‘Panaszos Nándor’

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Nándor!

 

Válaszunk röviden: A problémára a megoldást az eladó vállalkozásnál keresheted.

Amennyiben a csomaggal probléma adódik, úgy nem a csomagküldő szolgálattal/futárszolgálattal, hanem az eladó vállalkozással javasoljuk felvenni a kapcsolatot, mivel az eladó vállalkozással vagy szerződéses viszonyban. Ezt követően az eladó tudja rendezni a felmerült problémát a csomagküldő szolgálattal, mivel közöttük is van egy szerződéses viszony. Két külön szerződésről van tehát szó, melyekből te csak az egyiknél vagy szerződéses fél, így kizárólag ezen szerződés keretében tudsz eljárni, mégpedig az eladó vállalkozással szemben.

Ennek okán javasoljuk, hogy írásban vedd fel a kapcsolatot az eladóval és ismertesd a problémát, valamint kezdeményezd annak orvoslását. Amennyiben megállapodni a megoldásról nem sikerül, úgy a következő lehetőségeket érdemes számításba venni:

A lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél alternatív vitarendezési eljárást kezdeményezhetsz, amely díjmentesen áll a fogyasztók rendelkezésére, célja pedig az, hogy hivatalos kereteken belül megoldódhasson a felek között felmerült jogvita.

A Békéltető Testületről, valamint eljárásáról, annak kezdeményezéséről az alábbi linkre kattintva olvashatsz bővebben:

https://bekeltetes.hu

Ugyan, már a Békéltető Testület is eljár az Európai Unió tagállamaiban székhellyel rendelkező vállalkozások esetében, adott esetben azonban a magyarországi Európai Fogyasztói Központ hatékonyabb segítséget nyújthat. A Központ ugyanis kifejezetten a határon átnyúló fogyasztói ügyekre specializálódott, ezért külföldi, de az Unióban, az Egyesült Királyságban, Norvégiában vagy Izlandon székhellyel rendelkező vállalkozás esetében célravezetőbb lehet a Központhoz fordulni. Akkor tehát, ha a vállalkozás székhelye külföldön, de az unión belül található, a Központhoz is fordulhatsz.

Erről a következő linkre kattintva találsz bővebb információkat: https://www.magyarefk.hu/hu/

További lehetőséget nyújt az ügy rendezésére az online vitarendezési platform is, amit az alábbi linkre kattintva találsz meg: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

Végül, természetesen a polgári peres eljárás megindításának lehetősége is adott.

 

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

 

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

 

Hozzászólok