Online vett vonatjegyet is visszaválthatom indoklás nélkül?
Aki toporgott már életében vasútállomáson a pénztár előtt tekergő sorban görcsbe rándult gyomorral, rettegve, hogy lekési a vonatát, az biztos, hogy a legnagyobb vívmányok közt tartja számon, hogy ma már utazhatunk előre megváltható online jegyekkel is. Amik persze új életet és egyben új típusú problémákat hoztak magukkal.
Tisztelt Cím!
A MÁV-csoport honlapján vásároltam 2 személyre oda-vissza jegyeket Münchenbe, letöltéskor derült ki számunkra , hogy elgépeltük a hónapot december helyet novembert írtunk a dátumba. Megkeresésünkre azt válaszolták, hogy nem áll módjukban sem változtatni sem visszafizetni. A hibát mi követtük el egy önkiszolgáló rendszerben és ezért őket semmi felelősség nem terheli. Van-e bármiféle jogom ez esetben, tekintettel arra hogy én úgy tudtam hogy bármit vásárolok az interneten arról akár le is mondhatok átvétel után is.
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Panaszos!
Válaszunk röviden: Sajnos nem illet meg ez esetben az indokolás nélküli elállási jog.
A 45/2014. Korm.rendelet által biztosított elállási jog sajnos nem minden termékre, illetve szolgáltatásra vonatkozik, vannak alóla kivételek. Vannak tehát olyan esetek, amikor ugyan távollévők között kötött vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződésről van szó, azonban a szerződés tárgya mégsem teszi lehetővé az indokolás nélküli elállási jog gyakorlását. Ez alapján megdől az elképzelésed, miszerint bármit vásárolsz a netről, elállhatsz tőle.
Az említett rendelet a 29. §-ában felsorolja azokat a szolgáltatás kategóriákat, illetve termékcsoportokat, amelyek kivételt képeznek az elállási jog gyakorlása alól, azaz azok esetében elállásra nincs lehetőség. Esetedben is egy, a kivételek közé sorolandó szolgáltatásról van szó, így nem illet meg a 14 napos, indokolás nélküli elállási jog. A rendelet ugyanis a következőt mondja:
- § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
…
- l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
…
A vállalkozás tehát helytállóan tájékoztatott, nem köteles visszafizetni a szolgáltatás ellenértékét.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata