Segítség, a termék többször van javításon, mint itthon!

Teljesen érthető olvasónk felháborodása! Majdnem kétszázezer forintos folyton hibás terméknél a türelem és a belátás bizony, hogy fogyóeszköz!

Tisztelt Cím!

Szeretnék segítséget kérni. Egy jakuzzit vásároltuk az Alzától 2021 novemberben, ára 192 270,00 ft,  a termék megnevezése masszázsmedence, Belatrix Luxury 125 Rattan.

Azóta 4 alkalommal volt kilukadva. Nem minősítik hibának. Ezért a termék többször van náluk mint itthon. Egész nyáron nem használtuk mert ha hazaküldték egy óra múlva már lyukas volt, küldtük vissza és a javítását kb 4-5 hét volt. Mi próbáltuk az árát visszakérni, de elutasítottak. Így most is náluk van a termék.

Ez nagyon elkeserítő hogy kifizettünk egy megvásárolt terméket és nem tudjuk, használni.

Köszönöm mielőbbi válaszukat:

egy elkeseredett vásárló.

 

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Johanna!

 

Válaszunk röviden: Ha a hibás teljesítés javítással egyértelműen nem orvosolható, cserét kérhetsz, vagy a vételár visszafizetését.

A termékre jogszabály alapján 2 év kellékszavatosság vonatkozik, hacsak a vállalkozás önkéntesen vagy ellenérték fejében jótállást nem biztosított számodra. Utóbbi esetben ugyanis a szerződésen alapuló jótállási igényed érvényesítésére is lehetőséged nyílik, aminek feltételeit azonban a vállalkozás egyedileg határozhatja meg, tehát, amennyiben ilyen igényt érvényesítettél, úgy annak feltételit és a vonatkozó határidőket a jótállási tájékoztatóban találod.

Akkor azonban, ha esetedben csupán a Polgári Törvénykönyv által biztosított kellékszavatosságról beszélhetünk, a következőket érdemes tudnod:

Mivel a terméket 2022. január 1. előtt vásároltad, a 2 éves kellékszavatossági időnek csak az első hat hónapjában terhelte a bizonyítás a vállalkozást. Ezt azért lényeges kiemelni, mert a 6 hónap eltelte után bejelentett hiba, minőségi kifogás esetén a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba oka már a vásárlás időpontjában a termékben rejlett, azaz gyártási eredetű problémáról van szó. Ennek bizonyítása hiányában a vállalkozás megtagadhatja a kellékszavatossági igényed teljesítését. Ám azzal is érdemes tisztában lenni, hogy amennyiben a vállalkozás korábban a terméket már javította a kellékszavatosság keretében, úgy a terméknek a kijavítással/kicseréléssel érintett részére a 2 éves kellékszavatossági idő (azon belül az első félévben ugyancsak a vállalkozásé a bizonyítási teher) újból kezdődik minden egyes javítást követően.

Álláspontunk szerint esetedben nyilvánvalóvá vált, hogy a hibás teljesítés nem orvosolható javítással, ezért a kellékszavatosság alapján érvényesíthető igények következő lépcsőjére léphetsz, azaz kérheted a termék cseréjét, ha pedig az valamely oknál fogva nem lehetséges, a vételár visszafizetését.

Javasoljuk, hogy a fentebb ismertetett információkra hívd fel írásban a vállalkozás figyelmét és egyúttal jelezd az érvényesténi kívánt igényedet! Amennyiben viszont ennek hatására nem rendeződik a kellékszavatossági problémád, a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél alternatív vitarendezési eljárás megindítására nyílik lehetőséged. Ez egy fogyasztóvédelmi többletlehetőség, aminek a segítségével díjmentesen kísérelheted meg a vállalkozásssal szemben fennálló, fogyasztóvédelmi érintettségű jogvita rendezését.

A Békéltető Testületről és eljárásáról, valamint annak megindításáról az alábbi honlapon találsz részletesebb információkat: www.bekeltetes.hu

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólások

  1. László Márkus

    Az utóbbi időben a webes vásárlásoknál tapasztalom, hogy a megrendelést fantomcégek veszik fel, a valóságos szállító viszont letöbbször rossz hírű webes kereskedő. A helyből hibásnak látszó teljesítésnél viszont nem veszik tudomásul az elállást, kiküldik a csomagot, mintha mi sem történt volna.
    Nem veszem át, de milyen alapon teszik ezt. Példa erre a „Megaline Stúdió” akik fantomcégekkel szereznek vevőket.

Hozzászólok