Vagy reklamálunk vagy megtartjuk, amit tévedésből kaptunk, mindent egyszerre nem lehet

Fogyasztóvédelmi blogként kevés fontosabb dolgot tudunk elképzelni, mint hogy idehaza is legyen minél több tudatos, jogait ismerő és ezekért kiálló fogyasztó – de azért ebben a mondatban a “jogait ismerő” is egy fontos elem.

Tisztelt Fome!

Abban szeretnék segítséget kérni Öntől, hogy mi a teendő abban az esetben, ha webáruházban (jelen esetben az eMAG-ról rendeltem egy terméket), viszont nem azt kaptam amit rendeltem? Felvettem a kapcsolatot a Pepita.hu-val, aki kiszállította a terméket. Pár levél után vissza szerették volna utalni a pénzem és a rossz terméket visszavinni, mire én megkértem Őket, hogy a terméket szeretném, mivel egy szabályosan leadott rendelést vittem véghez, amiről visszaigazoló e-mailt is kaptam. Erre az volt a válasz, hogy az eMAG rosszul tüntette fel, és nekik nincs ilyen termékük, így nem tudják kihozni. Majd a tudtom és előzetes bejelentés nélkül a rossz terméket vissza vitték (a kolléga adta oda nekik mikor én nem voltam a szalonban).

Van jogom a terméket követelni, amit valójában rendeltem és ki fizettem?

Előre is köszönöm a választ!

‘Panaszos Kamilla’

 

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves ‘Kamilla’!

 

Válaszunk röviden: A tévesen kiküldött termékre nem tarthatsz igényt, ám a megrendelésedben foglalt terméket természetesen követelheted.

 

Amennyiben a vállalkozás nem a szerződésben foglalt terméket küldte meg, úgy azt sajnos nem tarthattad volna meg, hiszen a szerződés nem azon termék vonatkozásában jött létre köztetek. Az eredetileg megrendelt termékre viszont természetesen igényt tarthatsz, mivel egy létrejött, érvényes szerződésről beszélünk. Persze, ha a vállalkozás valójában nem is tudja szolgáltatni az általa hirdetett terméket, akkor minden bizonnyal nem jársz majd sikerrel a termék követelésével, viszont tisztességtelen, illetve megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt bejelentést tehetsz az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságnál, azaz a megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán. A hatóság kivizsgálhatja, hogy történt-e jogsértés, ha pedig az megállapítást nyer, akkor szankcionálhatja a jogsértő magatartást.

Emellett, ha a vállalkozással nem sikerül megoldani a szerződéses jogvitát, a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél alternatív vitarendezési eljárást indíthatsz. Ez egy díjmentes lehetőség, amely hivatalos kereteket biztosít a jogvita rendezésére.

A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról a következő honlapon olvashatsz bővebben:

www.bekeltetes.hu

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

 

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

 

Hozzászólok