Végre egy igazi tudatos fogyasztó! Így kell panaszlevelet írni!

Mindenkit szeretnék megnyugtatni, aki bizonytalan magában, vagy úgy érzi, sokszor végják ét: kevesen születnek úgy, hogy egyből tudatos fogyasztóként járnak-kelnek a konzumálás világában. A tudatos fogyasztóvá válás bizony egy hosszú, akadályokkal, kacskaringókkal, kaptatókkal és csapdákkal teli út, ahol ha az ember eléggé figyel és tanul, végül szerezhet annyi háttérismeretet, gyakorlati tapasztalatot és a rutint, hogy elkerülje a csalódásokat, és ki tudjon állni magáért. Erre a szintre viszont egyáltalán nem reménytelen eljutni, ahogy ezt az alábbi eset is ékesen bizonyítja. Írójának ezúton is gratulálunk a fogyasztói jogokkal kapcsolatos alapismereteihez, a világosan megfogalmazott panaszához, az átgondolt érveléséhez, és az udvarias, de határozott hangneméhez,amivel a cégnek küldött panaszlevelét megfogalmazta. Nem csoda, hogy sikerrel járt.

Tisztelt Fogyasztóvédők Egyesülete! Panasszal éltem a Bestbuysolution.com oldalon hírdetett és általam sajnos megrendelt termékkel kapcsolatban. A termék az oldalon egy JBL charge 3 hangszóró – manipulált képek, a kiszállított termék pedig egy silány másolat, ami nem is hasonlít a képekre, lehetségos, hogy még veszélyes is, mert tuti nem vízálló. Jeleztem a kiszállítás napján elállási szándékom, indokoltam is és kérem vissza a vételárat, ami eddig nem biztosítottak. Mi tehetek?

Az ügyben közben változás állt be:

– Reagált a Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Főosztálya – akik a kifogásolt honlapot ellenőrzésre kiválasztották.

– Reagált a JBL Harman Customer Support csapata – Vizsgálják a honlapon felhasznált és módosított fotókat, és felveszik a kapcsolatot a kifogásolt oldallal.

– Illetve a cég közben elfogadta a reklamációt – a terméket a napokban visszaküldöm.

 

 

A panaszos üzenetei a bepanaszolt vállalkozás felé:

„Tisztelt Bestbuysolution!

Köszönöm a válaszukat és rugalmasságukat.A terméket napokon belül postafordultával visszaküldöm, és a kért beazonosítás segítsége érdekében küldöm hozzá majd a csomagról készült fotót.
További szép napot!
Üdvözlettel Név”

 

„Tisztelt Bestbuysolution!


Igen, a termék amit küldtek sajnos nem JBL termék volt.
A Charge 3 termék jelölés viszont JBL tulajdona illetve a JBL egy régebbi típusának a neve.A hirdetésben szereplő manipulált képeken többen szerepel a JBL márkajelzés (ezért is küldtem önöknek képeket az oldalukról), még ha a sárga kockából ki is lett retusálva a fehér JBL logo.Illetve ezek a képek is a JBL különböző hirdetéseiből lettek kivágva és feltételezem utólag valószínüleg manipulálva/retusálva.Az hogy kiszállított termék maximum csak formájában hasonlít a hirdetésben szereplő termékre az már felháborító! A termék vízállóságát pedig remélem senki meg sem próbálta meg a saját épsége érdekében.
Mert ugye míg a hirdetés képein és az eredeti terméken a JBL-nél ajtóval és szigeteléssel elzártak a csatlakozók, a kiszállított „bóvlin” szabadon vannak.

Örülök a nagyszámú elégedett ügyfeleinek, de én nem ehhez a táborhoz tartozom jelenleg.
Ha esetleg félreérthetően fogalmaztam, elnézését kérem.Nem termék cserét szeretnék kérni, hanem a termék árát vissza szeretném kapni.

Kérem ezt azért, mert digitális vásárlás során a termék megrendelése esetén az átvétel napjától 14 naptári napon belül élhetek elállási joggal és ezt még indokolni sem kötelező.
Ellenben indokolni is tudom. A kiszállított termék nem az amit önök hirdetnek különböző internetes oldalakon sem kinézet, sem tudás, sem minőség tekintetében.
Várom válaszukat és kívánok szép napot! Üdvözlettel Név”

 

„Tisztelt Bestbuysolution!

Szeretnék önöknél panasszal élni!
A múlt héten utánvéttel rendeltem önöktől az alábbi honlapon meghirdetett, leárazott bluetooth Charge 3 hangszórót.
Link: https://bestbuysolution.com/product/vezetek-nelkuli-bluetooth-hangszoro/A terméket a tegnapi napon a futárszolgálat ki is szállította.
A futár céges zacskó kinyitása után jött az első meglepetés – a csomag eléggé gyűrött, megnyomorgatott állapotban érkezett meg sajnos.
A doboz további tanulmányozása, és kibontása hozta a következő meglepetést – a termék egy olcsó, a hirdetésben szereplő képekre nem hasonlító, rossz minőségű utánzat – a kiszállított termék fotói „Charge3.zip” mellékelve.
A honlapon szereplő termék képek, amit „Bestbuysolution.zip” néven képernyő fotókkal lementettem megtévesztőek és félrevezetőek.Az önök honlapján a bemutató képeken a JBL márka terméke és a Charge 3 / Charge 4 termékek képei szerepelnek a „JBL” logo retusálással.A termék neve is megtévesztő, hisz amellett, hogy képek és a valóság nem fedi a valóságot, sajnos a termék neve is másolva lett az eredeti termékről.

Ez a megtévesztő magatartás vezetett oda, hogy a terméket sajnos megrendeltem, de a hatályos jogszabályokra és a MAGYAR KÖZLÖNY-re hivatkozva a fent említett panaszokkal elállnék a vásárlástól.Ennek módjáról kérem tájékoztassanak.
Előre is köszönöm a visszajelzésüket.
Üdvözlettel
Név”

 

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Panaszos!

 

 

Válaszunk röviden: A vásárlást megelőző tájékozódás lényeges, ezért arra biztatnánk, hogy arra az elkövetkezendő online vásárlásaid alkalmával légy tekintettel. Ha pedig a vállalkozás az ígéretét nem váltja be, az ismert adatok alapján van lehetőséged eljárni.

 

 

Igazán határozottan kezelted az ügyintézést, amelynek eredményeként ügyed megoldódni látszik. Ugyanakkor a bepanaszolt webáruházat megtekintettük, és már első ránézésre sem túl bizalomgerjesztő, mivel tulajdonképpen a termékeken túl, csak egy e-mail címet talál a fogyasztó. Egyéb, a vállalkozás beazonosítását szolgáló információk, valamint fogyasztói tájékoztatók, általános szerződési feltételek nem szerepelnek a weboldalon. Ezek durva hiányosságok, ezért örömmel olvastuk üzenetedben, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság is vizsgálódni fog az érintett webáruház kapcsán.

Az nagyon jó, hogy ügyedet nem hagytad annyiban és kerested a probléma megoldását, azonban mi mindenképpen azt tanácsoljuk a jövőre nézve, hogy a megelőzésre is ekkora hangsúlyt fektess. Ha a vásárlás előtt körbenézel a webáruházban és azt tapasztalod, hogy a felek jogairól és kötelezettségeiről nem tájékoztatnak és/vagy nem derül ki, hogy voltaképpen kivel is kötsz szerződést, azaz ki az eladó, akkor azt a webáruházat jobb inkább elkerülni. A te esetedben bár úgy tűnik, hogy panaszod a vállalkozásnál célba ért, mégis előfordulhat, hogy a termék visszaküldése ellenére nem történik meg az ellenérték visszafizetése. A helyzet pedig ekkor válik igazán kényelmetlenné, hiszen nem tudsz sem Békéltető Testületi, sem fizetési meghagyásos, sem pedig polgári peres eljárást kezdeményezni a vállalkozással szemben azért, mert nem ismert sem a neve, sem a székhelye, vagyis nem beazonosítható. Jobb a helyzet akkor, ha a webáruházban ugyan nem fellelhetők ezek a minimumadatok, de a termékhez kapott számlán szerepelnek.

A visszafizetés elmaradása természetesen csak egy eshetőség, ám, ha egy több fronton is aggályokat keltő vállalkozásról van szó – de persze az sem biztos, hogy vállalkozással állsz szemben –, akkor jó, ha minden lehetőséget számításba veszel. Akkor tehát, ha az ellenértéket nem kapod vissza, de a számlán szerepelnek a vállalkozás alapvető adatai és uniós székhely van megjelölve, kezdeményezhet alternatív vitarendezési eljárást a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél. De akár a magyarországi Európai Fogyasztói Központ segítségét is kérheted, ha nem magyarországi, hanem az Unióban, az Egyesült Királyságban, Norvégiában vagy Izlandon székhellyel rendelkező vállalkozással állsz szemben, mivel a Központ kifejezetten a határon átnyúló fogyasztói ügyekkel foglalkozik. Ezek díjmentesen igénybe vehető opciók.

A következő linkekre kattintva találsz róluk részletesebb információkat:

www.bekeltetes.hu

www.magyarefk.hu

Azt nem említetted, hogy milyen vételáron vásároltad a terméket, de jó, ha tudod, hogy nagyobb összeg fennforgása esetén, a közjegyző előtti fizetési meghagyásos, vagy külföldi vállalkozás esetén, az európai fizetési meghagyásos eljárás is segítségedre lehet abban, hogy visszaszerezd a pénzed. Ezek viszont díjköteles eljárások, amely díj magyar vállalkozás esetén a követelt összeg 3%-át jelenti, de minimum 8 ezer Ft, míg külföldi székhellyel rendelkező vállalkozások vonatkozásában azt a közjegyző minden esetben egyedileg határozza meg.

Ezekről a következő honlapokon olvashatsz részletesebben:

https://www.mokk.hu/ugyfeleknek/FMH-es-annak-vegrehajtasa-FMHVH-az-eljarasrol.php

https://www.mokk.hu/ugyfeleknek/EUFMH.php

Ugyanakkor a polgári peres eljárás, mint az igényérvényesítés hagyományos útja is nyitva áll előtted.

 

Amennyiben viszont a pénzed nem kapod meg és a vállalkozás ismeretlen, úgy az egyetlen rendelkezésedre álló lehetőség a csalás gyanúja miatti feljelentés a rendőrségen, ismeretlen tettes ellen.

 

Nyilvánvalóan az lenne a legideálisabb, ha a visszaküldést követően megkapnád az általad kifizetett ellenértéket, de ha mégsem ez történne, úgy a fentebb említetteket veheted fontolóra.

 

 

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

 

 

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólok