A visszaküldés költsége sokszor az az összeg, amivel fogyasztóként gyakran egyáltalán nem számolunk

Nézzük tehát online vásárlás esetén, indokolás nélküli elállás esetén kit terhel a visszaküldés költsége:

A 45/2014. Korm. rendelet 24.§ (2) bekezdése úgy rendelkezik, hogy „A fogyasztó az áru visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. Vagy a távollévők között kötött szerződés esetén, ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja a 20. § szerinti jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.”

Tehát a visszaküldés költsége főszabályként a fogyasztót terheli. Ezt a költséget a fogyasztó két módon tudja megspórolni: az egyik, hogy a vállalkozás ezt a költséget magára vállalja. Ezt a vállalkozások általában már előzetesen, a szerződés kötés előtt, jellemzően a Általános Szerződési Feltételekben szokták jelezni. A másik, ha a vállalkozásnak van olyan üzlethelyisége, ahol értékesítést is végez, akkor oda visszavihetjük személyesen is a terméket és ott megtehetjük az elállási nyilatkozatunkat.

A visszaküldés lehetséges költségét, tehát célszerű mindig mérlegelni és előzetesen tájékozódni róla. Sok bosszúságot okozhat, ha ezzel nem számolunk, főként akkor ha a külföldről vásárlunk, vagy a visszaküldés címeként egy külföldi címként van megadva. Ez nem jogszabály ellenes. Külföldi visszaküldés cím esetén előfordulhat, hogy többe kerül a visszaküldés a költsége, mint maga a termék.

 

 

Hozzászólok