Kik vagyunk?
A Panaszakadémia a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének tanácsadó és információs blogja.
A FOME az egyik legrégebbi magyar fogyasztóvédelmi szervezet, 2003 óta foglalkozik ingyenes fogyasztóvédelmi tanácsadással, ismeretterjesztéssel, oktatással, fogyasztóvédelmi szakemberek képzésével. 6 évig voltunk a Tékozló Homár fogyasztóvédő blog szakértői, a Panaszakadémiával ezt az ingyenes, online tanácsadói munkát folytatjuk immár saját felületünkön. Fő célunk a hazai fogyasztói tudatosság növelése. Közérthető információk, praktikus segédanyagok, hasznos linkek, érdekes esetek, támogató közösség – ez a Panaszakadémia.
Elérhetőségek
Panaszkadémia
honlap: https://panaszakademia.hu/
email: info@fome.hu
Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME)
elnök: dr. Hajnal Zsolt
cím: FOME 1053 Budapest, Henszlmann I. u. 9. fsz. 1.
honlap:
http://fome.hu/
email:
info@fome.hu (tanácskérés)
info@fogyasztovedok.hu (minden egyéb)
Facebook:
facebook/fogyasztovedok
Gyakori kérdések
Hogy működik a Panaszkadémia online tanácsadó rovata?
Megrendelted, de nem hozták ki? Hazavitted, de nem működött? Beáztál, de nem akar fizetni a biztosító? Írd meg nekünk és a blog olvasóinak, szakértőink pedig ingyenes jogi tanácsadással segí-tenek neked. A legérdekesebb eseteket szakértőink tanácsával és a cég válaszával együtt publikáljuk.
Hova írhatok nektek?
info@fome.hu vagy az alábbi formon.
Mi legyen a levélben?
Röviden és minél konkrétabban írd le, mikor, hol, mi történt veled! Miért gondolod, hogy igazságtalanság vagy méltánytalanság ért. Milyen fogyasztói jogod sérült? Ha lehet, csatolj fotókat, dokumentumokat a leírás mellé, hogy minél több és pontosabb információ alapján tudjunk szakvéleményt formálni, és hasznos tanácsot adni a probléma megoldásához.
Tényleg díjmentes a tanácsadás?
Tényleg.
Minden hozzátok beérkező eset kikerül az oldalra?
Nem. A blogra csak a valamilyen szempontból közérdeklődésre számot tartó eseteket válogatjuk ki. A kikerülő történeteket anonimizáljuk, tehát a személyes adatokatokat a dokumentumokban is minden esetben kitakarjuk. Fontosnak tartjuk viszont, hogy mindkét fél megszólalhasson az ügyben. Ezért a kiválasztott eseteket megpróbáljuk eljuttatni a bepanaszolt céghez vagy szolgáltatóhoz, és az oldalon az ő válaszukat is megjelentetjük. Ezzel is a megegyezést és a probléma megoldását igyekszünk elősegíteni.
Ha nem kerül ki a történetem, akkor is kapok segítséget?
Igen! Minden hozzánk forduló fogyasztóvédelmi problémáján igyekszünk segíteni, tehát minden levélíró kap választ és tanácsot tőlünk.
Olyat lehet, hogy én csak tanácsot kérek, az oldalra nem akarok kikerülni?
A legtöbb esetből nagyon sokat lehet tanulni, és hasznos másoknak is, ezért alapvetően annak örülnénk, ha hozzájárulnál a történeted publikálásához. De ha valami miatt mégsem szeretnéd ezt, kérjük, jelezd ezt a leveledben, és természetesen ilyen eset nem fog kikerülni az oldalra.
Fotókat küldhetek?
Igen! Sőt, a dokumentumok vagy a problémás tárgyakat, szolgáltatásokat bemutató képek nagyban segít minket abban, hogy minél pontosabban átlássuk az ügyet, és a lehető leghasznosabb és pontosabb tanácsod adhassuk.