„De most, hogy baj van jobban megnéztem az oldalt. Nincs semmi sehol…”
Sajnos nem ez az első és egyetlen eset, amikor ilyen és ehhez hasonló mondatokat olvasunk a hozzánk forduló fogyasztótól. Ha nem lehet azonosítani az eladót, akkor nincs jó hírünk!
Üdvözlöm!
Rendeltem online egy nyakmasszírozó gépet, nem azt kaptam amit rendeltem. Mit tehetek?
Mellesleg az oldal magyar nyelven van, bár kicsit érthetetlen. De most, hogy baj van jobban megnéztem az oldalt. Nincs semmi sehol, sem egy telefonos, sem egy e-mailes elérhetőség, de még csak a cég neve sem.
Üdv: Erzsébet
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Erzsébet!
Nincsenek jó híreink. Jogainkat csak akkor tudjunk érvényesíteni, ha tudjuk, hogy ki az akivel szerződést kötöttünk, így ki a helytállásra köteles.
Ön azt írja, hogy a weboldalon nem olvasható sem telefonos, sem egy e-mailes elérhetőség, sem cégnév, tehát nem azonosítható az eladó személye.
A bepanaszolt pontos meghatározása, megjelölése nélkül nem tud semmilyen jogi eljárást kezdeményezni a bepanaszolttal szemben. Tehát, a mostani helyzet inkább tanulópénz a jövőbeni vásárlásra nézve.
Tanácsok rendelés előtt:
Vásárlás előtt minden esetben győződjünk meg a webáruház üzemeltetőjének (szolgáltató, a termék eladója) személyéről. A weboldalon, Általános Szerződési Feltételekben, vagy bárhol az oldalon azonosítja-e magát a vállalkozás (jogszabály szerint ez kötelessége). A vásárlási feltételeket mentsük le a gépre vagy nyomtassuk ki, így később bizonyítani tudjuk milyen tájékoztatás volt hozzáférhető a honlapon a rendeléskor. Tisztában kell azzal lennünk, hogy a honlap magyar nyelvű megjelenése vagy a címében látható „.hu” kiterjesztés nem jelenti automatikusan azt, hogy az eladó Magyarországon letelepedett vállalkozó. Tudjunk róla, hogy a „.hu” domain nevet a magyar cégek mellett külföldi vállalkozások is használhatják.
Üdvözlettel:
Panaszakadémia