„Érdemes panaszt tennem a Postánál?”
Kellemetlen helyzetbe került panaszosunk, ugyanis egy fontos levelét nem kézbesítette a posta. Eddig minden rendben ment, azonban most nem érkezett meg a küldemény.
Kedves Fogyasztóvédők Egyesülete!
A problémám a következő: A felnőtt gyermekem másik városban lakik, egy fontos levelet küldtem neki a postán keresztül. A levelet azonban nem kapta meg, a címzett nem található jelzéssel visszaérkezett hozzám. Ez nem kis bosszúságot okozott nekünk. A gyerek albérletben lakik ott, sajnos a bérbeadó nem hagyja, hogy kitegye a postaládásra a nevét, DE eddig ebből még sosem volt gond, a postás mindig bedobta a levelet, hiszen tudja, hogy ott lakik. Most ez nem történt meg. Érdemes panaszt tennem a Postánál?
Köszönöm, Anikó
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Anikó!
Mi a legtöbb esetben arra bátorítjuk a fogyasztókat, hogy tegyenek panaszt, mert a megfelelő hangnemben tett panasznak van értelme. Jelen esetben azonban jogszabály alapján elég egyértelmű az eset, éppen ezért nem sok értelmét látjuk a panasztételnek.
A postai szolgáltatásra a Postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény vonatkozik, ez a jogszabály azt írja elő, hogy a postai szolgáltatón kívül álló okból kézbesíthetetlen a postai küldemény a címzett részére, ha a küldemény címzése vagy címe nem megfelelő, vagy a cím nem létező, továbbá ha a címhely azonosításra nem alkalmas, vagy az nem egyértelmű (jelzése: cím nem azonosítható).
Ebben az esetben tehát az lehetett a gond, hogy a címhelyen lévő társasházban az Ön gyermekének a neve nem szerepelt egyik kapucsengőn, és egyik levélszekrényen sem. Emiatt a címhely nem volt alkalmas azonosításra, azaz a postai szolgáltató nem tudott eleget tenni a postai szolgáltatási szerződésnek, azaz nem tudta kézbesíteni a levelet. Az egy nagyon jó gyakorlat, ha a kézbesítő „jófejségből” név kiírás nélkül is megpróbálja kézbesíteni a gyermekének a küldeményt, de a kézbesítőnek ez nem kötelessége. Az is előfordulhatott, hogy nem a szokásos kézbesítő dolgozott aznap, hanem egy helyettese.