Kétségbeesett fogyasztó és a kötbért követelő szolgáltató esete
Péter nehéz helyzetbe került, az alábbi posztban megnézhetjük, hogy milyen lépéseket lehet a fogyasztó.
Kedves Segítők!
Több százezer forintot követel tőlem a szolgáltató, mert szerintük loptam a gázt. Falakba ütköztem, nem tudom mit tegyek, ennyi pénzt nem tudok kifizetni. Én ártatlan vagyok. Segítsenek nekem, tanácsolajak!
Köszönöm, Péter
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Péter!
Megértjük kétségbeesését. Fontos, hogy maradjon higgadt, az alábbiakat teheti az ügy megoldása érdekében:
-Ha nem ismeri el a szolgáltató megállapításait, tegyen írásos (e-mail vagy levél) panaszt az általa működtetett ügyfélszolgálaton. A fogyasztóvédelmi szabályok értelmében beadványára 15 napon belül választ kell kapnia. Ha ez nem történik meg, vagy az elutasító válasszal nem ért egyet, akkor több lehetősége is van.
1. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (MEKH) fordulhat írásbeli beadványával. Ennek tartalmi követelményeiről előzetesen tud tájékozódni. Ha kérdés merült fel, segítünk.
A MEKH az Ön kérelmére megvizsgálja, hogy a szolgáltató a jogszabályokat betartva járt-e el Önnel szemben, és dönt a kötbér kiszabásának jogosságáról. Ha kérelmét megalapozottnak találja, akkor eltiltja a szolgáltatót a kötbér követelésétől.
2. Vagy ingyenes békéltető testületi eljárást kezdeményezhet. Az eljárásról itt tájékozódhat részletesebben: www.bekeltetes.hu
3. Közvetlenül a bírósághoz is fordulhat.