Lehetséges, hogy külföldre kell visszaküldeni a terméket, ha meggondoltuk magunkat?
Látszólag a feladat csak annyi, hogy a termék visszaküldjük és ennyi, a probléma azonban a részletinformációkban rejlett.
Tisztelt Egyesület!
Segítségüket szeretném kérni egy problémában!
Idős édesanyám még sosem vásárolt online, tehát nem járatos a webes vásárlásokban, de most először megpróbálkozott vele. Kiválasztott egy magyarországi webáruházból egy mikrót. A termék ára 10 900.-Ft volt + postaköltség 1. 700.-Ft. Megérkezett a termék rendben, de számára túl modern, bonyolult volt. Emiatt a nevében én felvettem a weboldallal a kapcsolatot, és e-mailben jeleztem, hogy elállunk a vásárlástól. Írták, hogy a webáruházban megtalálható erre alkalmas nyomtatványt töltsük ki és küldjük el a megadott címre a nyomtatványt a mikróval együtt. Meg is néztem az ajánlott nyomtatványt, azonban megdöbbenve tapasztaltam, hogy a visszaküldési cím nem magyarországi, tehát külföldre kellene szállíttatni a terméket. Így a mikró fuvaroztatása többe kerülne, mint maga az ára. Megkérdeztem, hogy biztosak-e ebben, nincs-e magyar cím, ahova küldhetem, azért is kérdeztem, mert azt láttam, hogy a mikró a GLS magyarországi raktárából érkezett. Azt a tájékoztatást kaptam, hogy erre nincs lehetőség. Azt szeretném megtudni, hogy ezt el kell-e fogadni, vagy tehetünk valamit? Már csak azért is kérdezem, hogy ha el kell fogadni, akkor inkább elajándékozzuk valakinek, vagy ilyesmi, mert amúgy nem hibás a mikró.
Előre is nagyon szépen köszönöm a segítségüket! Erika
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Erika!
Válaszunk röviden: A visszaküldés helye vonatkozásában a vállalkozásnak teljes döntési szabadsága van, így külföldi címet is megadhat, amivel nem sért fogyasztóvédelmi rendelkezést.
Sajnos azt mondhatjuk, hogy a vállalkozás eljárása e-tekintetben kifogásolnivalót nem találunk. Olyan jogszabályi rendelkezés ugyanis, amely arra kötelezné a magyar fogyasztók számára terméket értékesítő vállalkozásokat, hogy azok visszaküldése esetére magyarországi címet biztosítson, sajnos nincs. Érdemes tehát a termék megvásárlását megelőzően tájékozódni arról az érintett webáruház felületén, hogy az azt üzemeltető vállalkozás hova kéri visszaküldeni a terméket elállás esetén. Azért fontos megjegyeznünk, hogy az e-mailben küldött saját szavakkal megfogalmazott elállási nyilatkozat is elegendő, az eladó által biztosított elállási formanyomtatvány csak lehetőség, nem kötelező azt használni, ehhez a vállalkozás nem is ragaszkodhat.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata