Lengyelországi rendelés és a magyar jogszabályok találkozása
Az internet segítségével ma már szinte bárhonnan tudunk rendelni, így egyáltalán nem meglepő, hogy Bernadett egy lengyel székhelyű cégtől rendelt. Ilyen helyzetben a lengyel vagy a magyar jogszabályokat kell alkalmazni, kérdezi Bernadett.
Sziasztok!
Egy lengyelországi cégtől rendeltem bútort, azonban nem kaptam jótállási jegyet. Ezt többször szóvá tettem a vállalkozásnak, de ők azt állítják, hogy mivel külföldön vannak, ezért nem kell nekik. Viszont nem értem, hiszen rájuk nem a magyar szabályok vonatkoznak? Ugyanis forintban árulták a terméket és az ügyfélszolgálat is magyarul beszél velem, sőt az oldal is magyarul van. Kinek van igaza? Ez fontos, mert nem pár ezer forintos bútorról van szó.
Üdvözlettel
Bernadett
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Bernadett!
Nagyol jól sejti, hogy a magyar jog lesz irányadó ebben az ügyben. Ugyanis ha az leírtak alapján értelmezzük a helyzetet, akkor a feltüntetett ár és az ügyfélszolgálat és a weboldal által használt magyar nyelv mind arra utalhat, hogy a Róma I. 6. cikke alapján a Lengyel székhelyű cég Magyarországra fejtett ki kereskedelmi tevékenységet. Az említett jogszabály szerint ebben az esetben a magyar jogszabályokat kell alkalmazni, tehát a bútor tartós fogyasztási cikk, és amennyiben fogyasztóként vásárolta szükséges az eladónak átadnia a jótállási jegyet, hiszen kötelez jótállás alá esik a termék. Mindezek alapján az lengyel vállalkozás nem megfelelően járt el. Nyugodtan hivatkozzon az általunk leírtakra, és kérje a vállalkozástól a jótállási jegyet. Azonban Ön számára jó hírünk van, akkor is, ha a lengyel eladó, továbbra sem adná át a jótállási jegyet. Ugyanis a magyar jogszabály úgy rendelkezik, hogy amennyiben a fogyasztó nem kapott jótállási jegyet, akkor a számlával vagy nyugtával is tudja érvényesíteni a jótállási igényét minőségi kifogás esetén a vállalkozással szemben.
Üdvözlettel:
Panaszakadémia