Hibás a papucs! Javítás vagy a vételár visszafizetés a jogos kérés?

A fogyasztók többsége valószínűleg Timivel ért egyet és nem bajlódna tovább a javítás lehetőségével, hanem a vételárat szeretné visszakapni. A jogszabály megmondja:
Tisztelt FOME!
A minap vittem vissza a boltba egy papucsot, ami két hét után tönkrement a talpánál. A bolt bevizsgálta és javítást ítélt meg nekem. Én ezzel nem értek egyet, ugyanis azt gondolom, hogy egy ilyen terméknek sokkal többet kellene kibírnia mint két hét! Azonban hiába jeleztem, hogy kérem vissza a pénzemet nem hajlandóak rá! Mit lehet tenni?
Köszönöm esetleges válaszukat, Timi
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Timi!
A jelenleg hatályos jogszabályok kimondják, hogy a vállalkozás felülírhatja a fogyasztónak a kellékszavatossági igényét, ha úgy véli, hogy annak a megjelölt igénynek a teljesítése aránytalan többletköltséget róna rá összehasonlítva más kellékszavatossági joggal. Tehát, jogosan választhatja azt a vállalkozás, hogy kijavítja a papucsot (amennyiben az javítható) és nem vételár visszafizetést. Ön között, mint fogyasztó és a vállalkozás között a vásárláskor egy szerződés jött létre, a jogalkotó célja az, hogy amennyiben lehetséges ez a szerződés fennmaradjon a felek között és a vállalkozás hozzá helyre a hibát.
Üdvözlettel:
Panaszakadémia