A 10 órás késéssel induló repülő esete

Vajon szegény Martinában felderengett egy gazdagon díszített, vastag, puha repülőszőnyeg képe, amíg Törökországban a fél napot késő gépe indulására várt? Ezt nem tudjuk, azt viszont igen, hogy az elmúlt hónapok a teljesen kaotikussá váló repülőjáratokról szóltak, mivel a Covid alatt mindenen kétségbeesetten spóroló repülőtársaságok és földi kiszolgáló cégek egyszerűen nem voltak képesek kezelni az idén ismét teljes erővel dübörgő turizmussal járó tömeget. Lesznek még ilyen időszakok, érdemes tudni, milyen fogyasztóvédelmi lehetőségeink vannak.
Tisztelt Ügyintéző.
Júniusban Törökországban nyaraltunk és a visszavezető úton a repülő 10 órás késsel indult. Kártérítési igényt nyújtottunk be, amit elutasítása történt. Smartwings járt 70-5366/7 járt szám. Segítséget szeretnék kérni
Martina
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Martin!
Amennyiben a járat 10 órás késéssel érkezett meg az úti céljába, úgy a jogosult vagy arra, hogy a légitársaság visszatérítse a jegy árát, valamint kártérítésre is jogosult lehetsz, kivéve, ha a késésre rendkívüli körülmények vezettek (ezt a légitársaságnak bizonyítania kell). Tekintettel azonban arra, hogy az igényed elutasításra került, tehát közvetlenül a légitársasággal nem sikerült rendezned a problémát, javasoljuk, hogy vedd fel a kapcsolatot ügyed minél hamarabbi megoldása érdekében a magyarországi Európai Fogyasztói Központtal! A Központ ugyanis kifejezetten a határon átnyúló fogyasztói ügyekre specializált szerv, közreműködése ingyenesen kérhető, minderre tekintettel pedig hatékony segítséget nyújthat a jelen probléma kapcsán is, mivel egy cseh cégről van szó.
A Központ elérhetőségeit és egyéb információkat az alábbi linkre kattintva találod: www.magyarefk.hu
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata