A biztosítás sem lehet drágább a régi ügyfélnek, mint az újnak

A szolgáltatók mindig is megpróbáltak mindenféle kedvezményekkel, akciókkal új ügyfeleket magukhoz csábítani, amit például a hírközlési szolgáltatásoknál ügyesen kikerült a magyar gógyi (Jó napot kívánok! Esetleg átugorható az a rész, hogy régi ügyfélként magasabb díjról kapok ajánlatot, vagy mindenképp újra kell kötnöm a feleségem nevén ehhez?) Majd egy idő múlva megszületett a szabályozás is erről: a régi ügyfeleket sem érheti hátrány a szerződés lejártakor a tarifák terén – és ez pont így van a kötelező felelősségbiztosításoknál is.

Tisztelt Cím,

A UNION VIG Biztosító Zrt.-nél volt Kötelező Gépjármű Felelősség Biztosításom, de kénytelen voltam újra kötni évfordulóval a biztosítást, mert magasabb áron ajánlották ki ugyanazt a kötvényt, mint új ügyfélként. Úgy tudom, hogy törvény is szabályozza ezt: A 2009. évi LXII. törvény 23.§ (3a) bekezdése értelmében a biztosító régi ügyfelére vonatkozó tarifa nem tartalmazhat hátrányos különbségtételt az új ügyfélre vonatkozó tarifához képest. Ezt meg is írtam időben a biztosítónak, ezek ellenére elutasították a kérelmem. (Tavaly ugyanez volt a helyzet, de elfogadták a kérelmem az utolsó percben, idén már nem.) Ha belegondolunk, hogy hány ügyféllel teszik ezt meg évente, aki például nem is veszi a fáradtságot, hogy megnézze és adott esetben újra kösse a biztosítását, akkor ez elég felháborító eljárás a biztosító részéről.

Kérem, hogy vizsgálják meg az ügyet. Szívesen szolgáltatok bármilyen dokumentumot, ha szükséges.

Köszönettel:

Gréta

A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Iroda tanácsa:

Kedves Gréta!

A kötelező gépjármű felelősség-biztosításról szóló 2009. évi LXII. törvény értelmében a díjtarifa nem lehet hátrányos a több éve ugyanannál a társaságnál szerződő ügyfélre nézve. Amennyiben az ez irányú panaszodat elutasította a pénzügyi szolgáltató, akkor jogod van Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT), vagy Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB), mint felügyeleti szervéhez fordulni. Ezek előfeltétele a panasz és elutasításának dokumentáltsága, részletek az alábbi tájékoztató füzetben olvashatók: https://www.mnb.hu/letoltes/penzugyi-panasz.pdf

A PBT eljárásáról az alábbi linken tájékozódhatsz: https://www.mnb.hu/letoltes/penzugyi-bekelteto-testulet.pdf

Írásos, MNB-hez küldhető fogyasztóvédelmi panaszodat az alábbi formanyomtatványokon teheted meg: https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz#formanyomtatvanyok

Amennyiben ezen dokumentumok elkészítéséhez segítségre van szükséged, tanácsadó irodáink díjmentesen segítenek: http://penzugyifogyaszto.hu/

Üdvözlettel:

a PNTI csapata

Hozzászólok