A szállás, aminél a kocsiban alvás is jobb ötletnek tűnt
Olvasónk sztorija minden neten szállást foglaló rémálma csótány nélkül is. Csótánnyal pláne. A hasonló csalódások elkerülésére a legjobb tanácsunk: szánjuk rá az időt, és mindig olvassuk át az értékeléseket foglalás előtt. Az a kis idő sok bosszúságtól, pénzkidobástól és rosszkedvtől menthet meg minket.
Üdvözlöm,
Segítségüket szeretném kérni alábbi dologban.
Pár napja szállást foglaltam a budapesti 15. kerületi Palota Hotelben. A szállas.hu n néztem ki képek alapján a helyet ám nem az oldalon keresztül foglaltam, hanem egyből telefonáltam google rákeresés után. A hölgy segítőkészen ajánlott egy franciaágyas szobát. 1 éjszakára 1 főre kerestem. Lefixáltuk hogy 14-én érkezem este 11 és hajnali 1( már 15.e) között. Megígérte, hogy tartják nekem a szobát.
Amikor a címre megérkeztem elég nagy csalódás ért. A recepció 2 utcára a szállástól volt ahová ,,el tudtak helyezni.” Ezt a telefonban senki nem közölte. A recepción kifizettem a 13.000Ft ot, melyről számlát nem kaptam. Kulcsot kaptam és instrukciót azt illetően, hogy jutok be a 2 utcával arrébb lévő szállásra.
A folyosóra beérve is már félelem és aggodalom fogott el. Büdös volt, kosz és igénytelenség. A látott képek egyáltalán nem fedték a valóságot. A szobába benyitva és villanyt kapcsolva egy csótány átszaladt a szobában. Később a hűtőn is futott egy és az ágy matraca alatt is. Videókkal fotókkal rögzítettem. A vizesblokk minősíthetetlen. Elképedtem és sírva fakadtam.
Visszamentem a recepcióra visszaadtam a kulcsot és közöltem hogy nem vagyok hajlandó ilyen körülmények között itt aludni. Az úr elmondta, hogy más is jelezte már ezt a problémát és, hogy a főnökséggel kell egyeztetnem mert ő nem tud pénzt visszaadni. Aznap az autóban voltam kénytelen aludni egy szál pulóverben a Pólus Center parkolójában.
A pénzemet szeretném vissza ez a minimum. A hely vezetőségével nem kívánok telefonon erről tárgyalni, ám e-mail es elérhetőséget nem találtam, emiatt kérem a segítségüket. A szállás.hu sajnos nem tud segíteni, lévén nem rajtuk keresztül történt a foglalás.
Kérem segítsenek felvenni a kapcsolatot írásos formában az illetékes személyekkel .
Köszönettel,
Niki
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Niki!
Esetedben mindenekelőtt az adott szálláshelyet üzemeltető vállalkozás nevére és székhelyére lenne szükség, hiszen csak abban az esetben vehetsz igénybe fogyasztóvédelmi opciókat, ha ezen minimumadatok a rendelkezésedre állnak. Amennyiben birtokában vagy ezen információknak, úgy megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt hatósági bejelentéssel élhetsz a lakóhelyed szerinti Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályánál. A hatóság ugyan az egyedi ügy megoldásával nem foglalkozik, azonban, ha megállapítást nyer, hogy a vállalkozás valóban jogsértő módon jár el a fogyasztókkal szemben, a hatóság kiszabja a megfelelő szankciókat, ami többek között akár bírság is lehet. A bejelentéseddel tehát elősegítheted a jövőbeni jogkövető magatartás ösztönzését, így mindenképpen érdemes megtenni, ha fogyasztóvédelmi jogsértéssel találkozol. Az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatósággal akár telefonon, akár e-mailben felveheted a kapcsolatot, de, ha rendelkezel ügyfélkapuval, a bejelentésedet azon keresztül is megteheted ( https://magyarorszag.hu/szuf_ugyleiras?id=61bf1c56-3705-4710-8d3d-8cfcdc972e26 ).
Ha az adott szálláshelyet üzemeltető vállalkozás neve megvan, akkor arra az elektronikus cégjegyzékben (https://www.e-cegjegyzek.hu/) rákeresve, megtalálod a vállalkozás székhelyének pontos címét, valamint az e-mailes elérhetőségét is.
Annak érdekében viszont, hogy a pénzed minél hamarabb visszaszerezd, tanácsunk, hogy kezdeményezz alternatív vitarendezési eljárást a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél. Ez egy díjmentesen rendelkezésedre álló fogyasztóvédelmi többletlehetőség, ami hivatalos kereteken belül teszi lehetővé a jogvita rendezését. Az eljárást a hatósági bejelentéssel párhuzamosan is megindíthatod, nem zárják ki egymást.
A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi honlapon találsz részletesebb információkat:
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata