Amikor a dolgok nem jönnek össze: Nem jó méretű cipő, kiesett, elázott blokk

Erzsébet története kifejezetten olyan, amikor az ember szeretne megoldással szolgálni, de sajnos ez az a helyzet, amikor bárhogyan is forgatjuk a jogot, nem lehetséges azt mondani, hogy a vállalkozás köteles cserélni.
Kedves Fogyasztóvédők!
Az unokámnak vettem egy cipőt, azonban nem lett jó a mérete és vissza akartuk vinni a boltba. Azonban útközben a cipős dobozból egy pocsolyába esett a blokk és felismerhetetlenné vált. Az üzlet nem akarja elfogadni a csereigényünket, mondván, hogy csak a fizetési bizonylat felmutatásával hajlandóak kicserélni és mi készpénzzel fizettünk, így az utalást sem tudjuk felmutatni. Mit lehet ilyenkor tenni? Kérem, adjanak útmutatás. Köszönette és tisztelettel: Erzsébet
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Erzsébet!
A méretben nem megfelelő termékek cseréje (tehát nem hibás) nem kötelező jogszabályi előírás hazánkban, hanem a bolt üzletpolitikáján és szabályzatain múlik. Szabadon meghatározhatnak feltételeket, így az is a mérlegelési körük alatt áll, hogy a fogyasztó milyen eljárás keretében cserélheti a terméket. Tehát feltételhez köti-e a blokk meglétét. Ha az üzletszabályzatban, amire a vállalkozás hivatkozik, tényleg benne van feltételként, hogy szükséges a blokk, akkor sajnos ezt nem lehet kifogásolni. Valószínűleg minden üzlet kéri a blokk bemutatását, hiszen ezzel tudja visszavenni, vagy bármilyen más lehetőséget biztosítani a vásárlónak.
Bízunk benne, hogy a válaszunkkal a segítségére lehettünk!