Egy jól végződött reklamáció története

Az online vásárlás sajátossága, hogy kizárólag azon információk alapján kell döntenünk, ami a webáruházban rendelkezésre áll. Ez sokszor kevésnek bizonyul és simán rossz döntést hozhatunk, amivel csak kiszállításkor szembesülünk. Ez történt ebben az esetben is, Bea időben és jól segített a nagyszüleinek, így egy sikertörténet olvasható az alábbiakban:
Tisztelt Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete!
Örülök, hogy önökre találtam. Kérem, segítsenek nekem, vagyis pontosabban a nyugdíjas nagyszüleimnek. Rendeltek egy magyar webáruházból egy mosogatógépet. Házhozszállításkor szembesültek vele, hogy nem megfelelő terméket rendelték meg. A futár rendes volt, és még kiszállítások látták, hogy nem jót rendeltek. Idősek és nem értették pontosan. Mostmár én fogok nekik segíteni. Mert ők beépíthetőt rendeltek tévedésből, és nem beépíthetőt szerettek volna. Felkeresték a webáruházat, azzal, hogy elállnának, de vállalkozás arról tájékoztatta, hogy csak levonás mellett veszik vissza a terméket, mert kibontották a csomagolást. Nem kezdték beépíteni, meg semmi, ott áll az előszobában a gép. Én segítek nekik ebben a jogvitában, én úgy olvastam, hogy a vállalkozó webáruház köteles visszatéríteni a teljes vételárat-valamint a szállítási költséget is. Kérlem, segítsenek mivel érvelhetek a nagyszüleim nevében, ügyében! Mire hivatkozhatok?
Köszönöm, ha tudnak segíteni, Bea
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Bea!
A 45/2014 Kormányrendelet segít eligazodni az Ön által felvázolt ügyben, 24. § (1)- (2) bekezdések, 25.§:
Ha a fogyasztó a jogszabálynak megfelelően eláll a távollevők között kötött szerződéstől, köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által az áru átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi. A fogyasztó az áru visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy a vállalkozás üzletében jelzi elállási szándékát. A fogyasztó csak az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Tehát ezekre a jogszabályi szövegekre és helyekre tud hivatkozni a vállalkozáshoz címzett panaszlevelében. Ha csak simán kicsomagolták a terméket, akkor a vállalkozás eljárása, álláspontunk szerint nem állja meg a helyét. Ugyanis a fentebb idézett jogszabály szerint az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot nem haladták meg, így a teljes vételárat vissza kell fizetnie a vállalkozásnak, illetve a kiszállítás költségét (ha volt ilyen). Az elállás esetén a visszaküldés költésge főszabályként a vevőt terhelik, kivéve, ha ezt a vállalkozás pl. az Általános Szerződéséi Feltételeiben magára vállalta.
Amennyiben közvetlenül a vállalkozással nem sikerül megoldani a jogvitát, vagy vitatja az Önök jogi igényeit, úgy azt javaslom, hogy ez ügyben keresse fel a lakóhelye szerinti illetékes Békéltető Testületet, ahol alternatív vitarendezési eljárást indíthat a vállalkozással szemben. Ez egy díjmentesen igénybe vehető fogyasztóvédelmi többletlehetőség, amelynek segítségével megkísérelheti hivatalos kereteken belül rendezni a felmerült jogvitát. Az eljárásnak egy feltétele van, mégpedig az, hogy a fogyasztó előzetesen és bizonyítható módon próbálja meg rendezni az ügyét a vállalkozással.
A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi honlapon találhat részletesebb információkat:
www.bekeltetes.hu
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségére lehettünk!
Fejlemény:
Fejlemény!
Tisztelt Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete!
Köszönöm részletes segítségüket. Arra hivatkoztam, amit tanácsoltak, a vállalkozás elfogadta az érvelésem. Csak a visszaküldés költségét kell fizetnie a nagyszüleimnek. Már le is zajlott minden. Visszakapták a kiszállítási összeget és a teljes vétalárat.
Még egyszer köszönöm