Elismerte a hibát, de se pénz, se kommunikáció

Talán a vállalkozással való folyamatos vita is jobban elviselhető, mint az amikor a vállalkozás megszakítja a kommunikációt, és nem reagál semmire. Hanna is egy ilyen helyzetben kéri a tanácsunkat. Látszólag nincs is jogvita, hiszen a vállalkozás elismerte a hibáját, sőt a pénzt is visszafizetné, de ez mégsem történik meg. Hanna azt kérdezi, hogy mit tehetne, mert pereskedni nem szeretne. Lássuk:
T.Cim!
Megrendeltem és ki is fizettem egy vércukor,vérnyomás ,véroxigén és pulzusmérőt egy weboldalról. Meg is kaptam a visszaigazolást a rendelési számmal.Meg is érkezett,de a kibontás után kiderült, hogy csak egy egyszerű véroxigén és pulzusmérőt küldtek. Azonnal jeleztem a megadott e-mail cimen, hogy ezt nem fogadom el és elállnék a vásárlástól.Erre kaptam egy választ,hogy elnézést és adjam meg,hogy küldjem vissza a terméket, majd ez után vissza fogják utalni a vételárat. Nos, ennek már több, mint 1 hónapja. Azóta hiába írok, hívom őket, eltűntek, megpróbáltam utánuk nézni, és úgy tűnik létező, itthoni cég, szóval nem csalók. Nem akarok pereskedni, ennyit nem ér, de azért szeretném, ha visszakapnám a vételárat. Mit javasolnak? Köszönettel, Hanna
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Hanna!
Az már egy biztató információ, hogy információi szerint egy létező, magyarországi cégről van szó, így jogilag nagyobb esély van arra, hogy rendeződjön a jogvita.
A leírtak szerint a kézhezvételtől számított 14 napon belül elállási nyilatkozatot közölt a vállalkozással, és újabb 14 napon belül vissza is küldte a terméket. A 45/2014. Korm. rendelet alapján Ön jogszerűen járt el, ezt követően a vállalkozás köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (tehát pl. ha volt a kiszállításnak költsége, akkor azt a díjat). A leírtak szerint ez nem történt meg, így a vállalkozás késlekedése jogszerűtlen magatartás. Javasoljuk, hogy küldjön egy utolsó e-mailt, amely hivatkozzon a említett rendelkezésre, és jelezze, hogy jogsértőek, és nem kapta vissza a vételárat. Szabjon egy rövid határidőt arra (pl. 5 munkanap), hogy a vállalkozás a visszafizesse Önnek a vételárat. Figyelmeztesse, hogy ha a határidő letelik, és nem érkezik meg az Önt megillető összeg, akkor jogi lépéseket kezdeményez.
Melyek ezek a jogi lépések?
- A vállalkozásoknak a fogyasztói panaszra, beérkezéstől számítva 30 napon érdembe, és írásban válaszolniuk kell. A jogszabályban meghatározott válaszadási idő megsértése miatt bejelentéssel tud élni a Kormányhivatalokban működő Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. Jogsértés megállítása esetén a hatóság szankcionálhat. Azt fontos megjegyeznem, hogy a hatóság eljárása nem kötelezi arra a vállalkozást, hogy fizesse vissza a vételárat.
- Békéltető Testülethez fordulhat, amely egy alternatív vitarendezési fórum, amely egy nem peres, nem bírósági, ingyenes, jogi eljárás. 2024. január 1. óta a 200 0000 forint alatti igény esetén már kötelező határozatot is hozhat, ha megalapozottnak ítéli meg a Testület az Ön igényét, vagy egyezséget megpróbál létrehozni, ha vállalkozás együttműködő. Az egyezség is kötelezettséget tartalmazó határozat. Kötelező határozatnál nem feltétel, hogy a vállalkozás a Testülettel együttműködjön.
- Végül fizetési meghagyásos eljárást kezdeményezhet közjegyzőnél. Ez a per előszobája, és illetékköteles eljárás. Részletesen az alábbi linken olvashat róla: https://mokk.hu/a-fizetesi-meghagyasos-eljaras-fmh/
Bízunk benne, hogy segítségére lehettünk!
Üdvözlettel: FOME