Féléves blézer hibája miatt igenis reklamálhatunk!

A fogyasztói társadalom eléggé arra szocializált minket az elmúlt években, hogy a drágább, de minőségibb termékek helyett az olcsóbb, de tudottan silányabb fast fashion márkákat keressük. A beköszöntött inflációs, energia-és mindenválság ezen a szemléleten biztosan változtatni fog (vagy nem), de ezzel együtt sem árt tudni, hogy egy termékkel szemben ártól függetlenül is lehetnek elvárásaink.
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
A Sárkány Centerben vásároltam egy blézert 2023. 02. 22-én. A ruháról számla készült, aminek az eredeti példánya nálam van. A napokban a blézer használhatatlanná vált, mert több hiája is van. Több ruhajavítónál is voltam, senki nem tudja megjavítani. A kereskedő azt állította, hogy nem lehet kicserélni, a pénzemet nem adta vissza. Szükség esetén tudok fényképet csatolni a hibáról. Az a kérdésem, hogy bármilyen jogorvoslatra van-e lehetőségem és, ha igen, hogyan tudok elindulni. Segítségüket előre is köszönöm.
Köszönöm.
Mónika
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Mónika!
Esetedben a Polgári Törvénykönyvben rögzített kellékszavatossági igény érvényesítéséről van szó, amiről tudni kell, hogy a termék vásárlásának időpontjától számított 2 évig áll fenn. Ez a két év azonban két részre osztható, ugyanis az első egy évben (2022. januári 1-től történt vásárlás esetében) a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a termék hibája nem gyártási eredetű. Ha ezt a körülményt szakértői véleménnyel alátámasztani nem tudja, kellékszavatossági kötelezettsége továbbra is fennáll, ami azt jelenti, hogy köteles a terméket javítani, cserélni, vagy ha ezek egyike sem lehetséges, akkor a vételárat visszafizetni.
Javasoljuk minderre írásban felhívni a vállalkozás figyelmét, egyúttal pedig szabj egy pár napos (pl. 5-8 nap) póthatáridőt is az igényed teljesítésére! Amennyiben a vállalkozással a póthatáridőn belül sem sikerül rendezni a problémát, a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél alternatív vitarendezési eljárást indíthatsz díjmentesen, hogy hivatalos kereteken belül is megkíséreld ügyedet megoldani.
A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról a következő linken találsz bővebb információkat: www.bekeltetes.hu
Annak kapcsán ugyanakkor, hogy a vállalkozás a kellékszavatosságról nem/nem megfelelően tájékoztatott, kellékszavatossági kötelezettségét pedig nem teljesítette, hatósági bejelentésnek van helye. Ezt a lakóhelyed szerinti megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság) teheted meg. A hatósággal akár telefonon, akár e-mailben felveheted a kapcsolatot, akkor azonban, ha rendelkezel ügyfélkapuval, a bejelentésedet azon keresztül is megteheted ( https://magyarorszag.hu/szuf_ugyleiras?id=61bf1c56-3705-4710-8d3d-8cfcdc972e26).
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk. (Válaszunk arra az esetre vonatkozik, ha a számla magánszemély részére került kiállításra.)
Üdvözlettel:
a FOME csapata