Fordulhatok a Fogyasztóvédelemhez?

Judithoz hasonlóan nagyon sok fogyasztó nézegeti vagy vásárol a Marketplace felületen, azonban ha jót akarunk magunknak, akkor érdemes tisztába lenni a felület működésével, és azzal is, hogy bárki jelen lehet ott eladó és vásárlói minőségben is. Ez meghatározza a későbbi igényérvényesítésünket is, ha probléma lenne.
Sziasztok Tanácsadók!
Facebook marketplacen vettem egy magánszemélytől öt darab virágot, viszont amikor megkaptam őket, megrohadtak addigra. Mit tudok tenni annak az érdekében, hogy visszaszerezzem a pénzemet, tudok fordulni a Fogyasztóvédelemhez? Remélem, Judit
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Judit!
A Facebook marketplacen történő rendelés mindig azt a kockázatot hordozza, hogy a fogyasztó pontosan nincs tisztában, hogy kitől rendel. Ha valóban magánszemélytől rendelt, akkor az Önök között az adásvétel, mint magánszemély és magánszemély között jött létre, tehát nem beszélhetünk fogyasztói jogviszonyról, hiszen nem vállalkozás az eladó. Éppen ezért sem a Fogyasztóvédelmi hatósághoz, sem Békéltető Testülethez nem tud fordulni. Ettől függetlenül az eladó magánszemély kellékszavatossággal tartozik az általa eladott virágért, tehát Ön tud panasszal élni az eladó felé, és kérheti az árleszállítást vagy a vételár visszafizetést. Azonban ha az eladó magánszemély elutasító vagy nem is reagál, akkor közjegyző előtti fizetési meghagyással vagy bíráság előtt tudja érvényesíteni az igényét.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségére lehettünk!