Hibás termék esetén meddig vagyunk kötelesek elfogadni az újabb és újabb javításokat?

Kevés bosszantóbb dolgot tudok elképzelni, mint egy nagy értékű, folyton elromló, így használhatatlan termék kapcsán folytatott eredménytelen, elhúzódó, többszereplős szélmalomharc. Nem csoda, hogy Kende is kezdi elveszteni a bizalmától kezdve a türelmén át a fejéig, amije csak van.

Tisztelt FOME!

Elkötelezett híve vagyok az ONLINE vásárlásnak, a kezdetek óta élek E lehetőséggel!

Bár az EMAG-ot kerültem, nem sok jót hallottam-olvastam róluk, de úgy gondoltam, ennyi év, és jó tapasztalat  után mi bajom lehet, sajnos mára nagyon megbántam!

2021 05. 08.-án vásároltam az EMAG-tól-nál online 2 db KUGOO S1 PLUS Elektromos roller, 350w, max. 30 km/h, Anatómia 25 km, akkumulátor 36V 7.5Ah rollert, az egyik nem sokkal a vásárlás után meghibásodott! A másik azóta is hibátlan (Hangsúlyozom). A Rollert azóta hozza-viszi az EMAG csomagszállító útján tőlem a romániai szervizbe és vissza. már 4 szer (négyszer) ugyanazzal a hibával, amit minden szervizigényemnél jeleztem, közöltem. (A szállítás nem kis kellemetlenségekkel, pl. nem jó a név, többször nem jó az irányítószám, a 4 számjegy minden variációban szerepelt már, persze az egy újabb nap (szabadság a naptárban!) -al jár!

Sokszor hívtam ez ügyben az EMAG ügyfél szolgálatot, de csak ködösítenek, jobban mondva a romániai szerviztől várják, hogy a szeviz minősítse javíthatatlannak a rollert. Ma 2022 01. 10.-én az EMAG ügyfél szolgálatától azt a megoldást kaptam, küldjem szervizbe ötödször is a rollert, mint az előző 2 esetben! (Az EMAG A szervizzel nem veszi fel a kapcsolatot ez ügyben, (vagy nem tudom, mi van, én felajánlottam hogy felhívom a szervizt, de a szerviz telefonszámát nem adhatják ki!?) választ kapom. A rollerba 4 km van, lassan egy éve vásároltam, kérdezem, mi a megoldás, vagy törődjek bele, hogy ez a roller, vagyis 130000, (Százharminc) ezer Forint megy a levesbe. Magyarországon egy ilyen nagy cég azt csinál amit akar!?

Csatolom a szervizbe küldési kérelmeimet:

A negyedik szervíz után a rollert megérkezése után feltettük töltőre,és teljes feltöltésig rajta is hagytuk. Másnap próbaképp tettünk egy 3 kilométeres kört, ami után a kijelzőn látható töltöttség egy egységnyit csökkent, és azt vettem észre, hogy a négy féklámpából a jobb oldali hátsó nem világít.

3 nappal később mikor bekapcsoltam a rollert, a töltöttségi szint ugyanúgy 4 egységen állt, ezért bátran felkerekedtem – volna, ha kettőszáz méter megtétele után el nem kezdett volna sípolni a jármű, hogy töltöttségi szintje végére ért. Párom ugyanilyen rollerral gond nélkül megtette az eltervezett utat, holott az ő készüléke már nem is tudom, mikor volt töltve utoljára. (Körülbelül 3 hónapja!)

Sajnos ezt a rollert így használni nem tudom, szeretném kérni a probléma megoldására a vételár visszatérítését. 2021 Június óta 4-szer volt a készülék szervizben, igaz az utolsó alkalommal elismerték, hogy hozzá sem nyúltak a géphez, pedig ez a hiba ugyanúgy fennáll.

Idézem eddigi leveleimet (Javítási kérelmeimet ez ügyben)

A szakszervizből harmadszorra visszaérkező termék, teljes feltöltés és 4 nap állás után első útján (kipróbálás) k.b. 200 méter után hangjelzéssel tudatta, hogy lemerült. (5 csíkból 2 maradt a kijelzőn!)

Sajnos a rollert ezek szerint harmadszorra sem sikerült a szakszervizben megjavítani! Ezért a rollert 2021 Május óta még egyszer sem tudtuk használni (azaz több min hat hónapja).

Mivel hogy a szakszervizből már harmadszor is javítottként érkezik vissza a roller, miközben érdemben nem történik semmi, (a roller nem került megjavításra!) az idő viszont szalad, inkább szeretném visszakapni a roller árát. Ezt a rollert már nem szeretném használni (elszállt a bizalmam a terméktől.)

Többször telefonáltam önökkel ezzel a problémával, azt a választ kapom mindig, hogy a szakszerviznek kell kimondani a roller javíthatatlan. De ők mindig javítottként küldik vissza, már háromszor! Kérdezem én, mi a megoldás?

Visszakaphatnám a pénzem, vagy keressek más megoldást, marad a fogyasztóvédelem?

Folyamatosan vásárolok önöktől, de úgy néz ki, ennek innentől vége.

A második javításból visszaérkezett rollert teljesen feltöltöttem, mert nullára le volt merülve, kipróbálni nem volt lehetőségem, mert esett az eső, sár volt! Egy, azaz “1” hét után bekapcsoltam, ismét teljesen le volt merülve úgy, hogy nem használta senki, a szobában állt! (Miközben az ezzel a rollerral vásárolt ugyanolyan roller továbbra is full töltöttséget mutat!)

Ez a hiba a vásárlás óta fennáll, az első és a második javításnál is jeleztem, kértem javítsák meg!

Mellékelem a két javítás szövegét:

Első javítás:

Két rollert vásároltunk Önöknél, az egyik sajnos nem tölt fel teljes mértékben, és használat nélkül is lemerül az akkumulátora pár nap alatt, míg a másik megtartja az energiát. 2-3 km-nél nagyobb távolságot sajnos nem tudok megtenni vele, mert rögtön jelzi, hogy lemerült az akkumulátor, hiába feltöltött állapotban indulok vele. (mintha valami zárlatos lenne benne)

Kérem a probléma vizsgálatát, mielőbbi megoldását!

Második javítás:

A garanciális javításból visszaérkezett rollert feltöltöttem, hogy kipróbálhassam, az első méterek megtétele után fékezéskor a fék beragadt, beakadt, azóta a roller használhatatlan. (Ellenőrizhetik, a roller 0 km-t mutat.) Folyamatosan fékez, (Villog a féklámpa.) Csak ha kikapcsolom, tudom egyáltalán tolni. Sajnos nagyon elfoglalt vagyok, most tudok csak ezzel a problémával foglalkozni.

A roller azóta áll, és már megint lemerült állás alatt is, ami az előző javítás problémája is volt. (Az ezzel együtt vásárolt másik roller tartja a töltést használat nélkül is.)

Kérjük a probléma megoldását intézni szíveskedjenek!

Várom válaszukat, hogy mit tudok tenni, mi a megoldás?

Egy kétségbeesett, elkeseredett-csalódott vásárló.

Tisztelettel:

Kende

UPDATE:

Közben a Rollert Ötödször is visszaküldették, ami megint a szervizben kötött ki. Pedig az ügyfélszolgálaton azt a választ kaptam, küldjem vissza a Rollert, és utalják a pénzt. Írtam a személyes ügyintézőmnek, (mert már ilyen is van), hogy a rollert nem fogom átvenni, nem találom értelmét.

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Kende!

Válaszunk röviden: Nem vagy köteles elfogadni újabb javításokat, egyértelműen követelheted a cserét vagy a vételár visszafizetését.

Azt már a legelején fontos leszögezni, hogy a kötelező jótállás célja a hibás teljesítés orvoslása. Amennyiben tehát nyilvánvalóvá válik, hogy a hibás teljesítés javítással nem küszöbölhető ki, úgy a fogyasztó áttérhet a kötelező jótállás alapján érvényesíthető igények következő lépcsőjére, azaz cserét vagy vételár visszafizetést kérhet, ha a csere nem lehetséges (pl. mert az adott termék már nincs forgalomban).

Ez esetben az a körülmény, hogy a termék már ötödik alkalommal kerül vissza a szervizbe, mert 4 javítás után sem sikerült hibátlan állapotba hozni, alapot szolgáltat arra, hogy cserét vagy vételár visszafizetést kérj, hiszen egyértelmű, hogy a javítással a jótállás célja nem érhető el. Ennek okán tanácsunk az, hogy írásban szólítsd fel a vállalkozást arra, hogy csere/vételár visszafizetési kötelezettségének tegyen eleget, amire a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet értelmében egy 15 napos törekvési idő áll rendelkezésére! Felszólító leveledben kiemelheted a törekvési idő alapos indok nélküli elmulasztása esetén bejelentést eszközölhetsz a megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság). De ugyanígy hatósági bejelentésnek van helye azért is, mert felmerül esetedben a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanúja annak okán, hogy a vállalkozás a kötelező jótállás keretében nyitva álló lehetőségeidről nem tájékoztatott megfelelően, elutasította a javítástól eltérő egyéb igényedet negyedik és ötödik alkalommal is.

Ha a felszólító leveled megküldését követő 15 napon belül nem történik meg a csere vagy a vételár visszafizetése, akkor a hatósági bejelentés mellett azt tanácsoljuk, hogy vedd fel a kapcsolatot a magyarországi Európai Fogyasztói Központtal, hogy az egyedi ügy minél hamarabb megoldódhasson. A Központ tudniillik kimondottan a határon átnyúló fogyasztó ügyekre specializát szerv, ezért, ha az eMag online piacterén nem közvetlenül az eMagtól vásároltál, hanem egy azon keresztül értékesítő másik vállalkozástól, amelynek székhelye Romániában található (a javítószolgálat lokációja alapján feltételezzük ezt), akkor érdemes a Központ segítségét kérni. Ugyanakkor, ha a vállalkozás magyar székhellyel rendelkezik, inkább a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület alternatív vitarendezési eljárásának megindítását javasoljuk. Természetesen már a Békéltető Testület is eljárhat az Unióban székhellyel rendelkező vállalkozásokkal szemben, ezért a Romániában székelő vállalkozás esetében is kezdeményezhető az eljárás, elsődlegesen mégis a Központhoz fordulást javasoljuk külföldi vállalkozások esetében, tekintettel a korábban említettekre, mégpedig arra, hogy ezen szerv fő profilját kifejezetten a határon átnyúló fogyasztói jogviták képezik. Adott esetben tehát hathatósabb segítséget nyújthat a Központ a külföldi, de uniós székhellyel bíró vállalkozásokkal szemben.

Fontos megjegyezni, hogy ezen opciók díjmentes fogyasztóvédelmi többletlehetőségek, tehát nem veszíthetsz velük, ellenben akár meg is oldódhat általuk a problémád.

A Békéltető Testületről és eljárásáról, valamint a magyarországi Európai Fogyasztói Központról az alábbi honlapokon találsz bővebb információkat:

www.bekeltetes.hu

www.magyarefk.hu

Mindezeken túl a klasszikus igényérvényesítési módozat, azaz a polgári peres eljárás is adott.

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

 

Hozzászólok