Hihetetlen, de létezik cég, mely szerint ez maga az elégedettség

Olcsó holmi, óriási akciók, elégedettség – ezekkel a kulcsszavakkal jellemzi magát a webshop, ahol a 81 éves Tamás vásárolt. Mivel sztorijával itt kötött ki, bátran mondhatjuk: talán olcsó volt a holmi, és óriási akciós, de hogy Tamás nem elégedett, az hótzicher.

T. cím.

Létezik egy internetes vásárlási lehetőség “holmibolt hu“. A címről vásároltam,  nem értem, de  a” Mao Import Kft”  küldeti az árut. A felháborító az, hogy e-mail címről, sem telefonszámról nem érhetők el. Szerintem ez nem normális. /levelezési cím van/.

Abba a fura helyzetbe kerültem, hogy a számomra leszállított olajradiátort, már a mult évben, törött hibás áruként visszavették, és számomra kiszállították. Ezt a mellékletek szerint, tértivevényes levélben megkifogásoltam….., eltelt 30nap …semmi.

Kérem tanácsukat segitségüket, most volt csípő műtétem , még korlátozott vagyok a mozgásban a/ 81 év nem/. Megköszönném azt, hogy olyan megoldás lenne, amit a számítógéppel is megoldható.

Köszönettel

Tamás

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Tamás!

 

Válaszunk röviden: Követelheted a hibás termék cseréjét vagy a vételár visszafizetését. Amennyiben viszont közvetlenül a vállalkozással nem jutsz eredményre, érdemes lenne igénybe venni a rendelkezésedre álló fogyasztóvédelmi lehetőségeket, amelyek online is könnyedén elérhetők.

Az adott webáruházat, tehát a holmibolt.hu-t a Mao Direkt Import Kft. működteti, ezért kaptad a terméket tőlük. Annak okán, hogy nyilvánvalóan hibás terméket küldtek meg részedre, jótállási igény érvényesítésére nyílt lehetőséged, ami alapján cserét vagy a vételár visszafizetését követelheted, tekintettel a hiba bejelentése óta eltelt időre, illetve a hibás teljesítés jellegére. Ugyanakkor, üzenetedben leírod, hogy a vállalkozás a megkereséseidre mindeddig nem reagált, ezért javasoljuk, hogy két úton indulj el a probléma megoldása érdekében:

  1. A vállalkozás panaszkezelési, ügyfélszolgálati mechanizmusának abszolút hiánya, valamint a vonatkozó jogszabályi rendelkezések által rögzített határidők be nem tartása miatt hatósági bejelentést tehetsz a lakóhelyed szerinti megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályánál (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság). A hatósággal akár telefonon, akár e-mailben felveheted a kapcsolatot, akkor azonban, ha rendelkezel ügyfélkapuval, a bejelentésedet azon keresztül is megteheted ( https://magyarorszag.hu/szuf_ugyleiras?id=61bf1c56-3705-4710-8d3d-8cfcdc972e26 ).
  2. Azt azonban tudni kell, hogy pusztán a hatósági eljárás nem oldja meg a problémádat, hiszen annak célja a jogsértések kivizsgálása és azok megállapítása esetén a szankcionálás, nem pedig az egyedi jogvita megoldása. Éppen ezért, a hatósági bejelentéssel párhuzamosan javasoljuk megindítani a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület alternatív vitarendezési eljárását, amely eljárás kifejezetten arra hivatott, hogy hivatalos kereteken belül lehetővé tegye a felek között az adott jogvita rendezését. Az eljárás díjmentesen áll a fogyasztók rendelkezésére, ráadásul az azt kezdeményező kérelem online is benyújtható az alábbi honlapon keresztül, a “Kérelem benyújtása” menüpont alatt: www.bekeltetes.hu

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólok