Hol reklamálhatok, ha a biztosító nem utalja vissza a nekem járó pénzt?

Szegény biztosítóknak nagyon rossz a híre, nem kis részben azért, mert amikor az ember bajban van, akkor jellemzően szeretné az őt ért anyagi kárt és érzelmi megrázkódtatást plusz a kríziskezelésre fordított időt is kompenzáló összeghez jutni, de azonnal, ami egyrészt nem így megy, másrészt a biztosítótársaságok szempontjából nézve nem mindig jogos igény. Persze aztán van olyan eset is, amikor elismerik a tartozást, csak épp mégsem sikerül valamiért kifizetni.

Tisztelt Szakértő!

A kötelezőm érdekmúlás miatt megszűnt és 5 havi túlfizetésem van, aminek a visszatérítését kértem, de az összeg nem érkezett meg hozzám. Többször reklamáltam a biztosító ügyfélszolgálatán, ahol elismerték a hibájukat (rossz számlaszámra utaltak) és mielőbbi rendezést ígértek, azonban eddig ez nem történt meg. Meddig kell még várnom a pénzemre? Van felügyeleti szerve a biztosítónak, akihez fordulhatok? Nagyon bosszantó ez a helyzet! Válaszát előre is köszönöm.

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Panaszos !

A válaszunk röviden:

Kérdésedre konkrétumok hiányában egyelőre csak általános válasszal szolgálhatunk.

Ügyedben sajnálatos adminisztrációs hiba történt, melyet a biztosítótársaság elismert, és ígérte a helyzet mielőbbi rendezését, ami azonban mind ez idáig nem történt meg.

A visszatérítés határideje tekintetében a biztosítótársaság üzletszabályzata vagy az általános szerződési feltételek tartalmazhatnak rendelkezéseket.
Az általad leírtakból arra következtetünk, hogy eddig szóban tettél panaszt a biztosító ügyfélszolgálatán a túlfizetés visszautalásának késedelme miatt.
Javasoljuk, hogy fordulj írásos panasszal/felszólítással a biztosító felé, melyben tűzöl egy póthatáridőt a túlfizetés visszatérítésére. Amennyiben ennek megírásában segítségre volna szükséged, fordulj hozzánk bizalommal. Ha a póthatáridő eredménytelenül telik el, akkor lehetőséged van a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulni a szerződéses vita peren kívüli rendezése érdekében. Erről az eljárásról itt olvashatsz bővebben: https://www.mnb.hu/bekeltetes

A biztosítótársaságok, mint pénzügyi szolgáltatást nyújtó vállalkozások felügyeleti szerve a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
Az MNB-hez abban az esetben javasolt fogyasztói kérelemmel fordulni, amennyiben a pénzügyi szolgáltató a panaszra nem válaszol, vagy a válasza nem érdemi, nem teljes körű.

Álláspontunk szerint – tekintettel arra, hogy a biztosítótársaság a hibát elismerte – az írásos felszólítást követően az ügy rendeződni fog, és remélhetőleg nem lesz szükség további jogi lépések megtételére.

Bízunk benne, hogy az ügyed mielőbb megnyugtató módon rendeződni fog. Amennyiben további kérdései lennének fordulj hozzánk bizalommal.

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólok