Hurrá nyaralunk!

Végre nyaralás, süt a nap, szállás lefoglalva, repülőjegy a kézben, mindenki izgatott. De mi történik, ha a járatot törlik, vagy ha késik?

Ha törölték a légijáratot, az utasként az alábbi jogaink vannak:
– A repülőtéren az utasok jogairól szóló írásos tájékoztatás.
– Átfoglalás másik járatra (legkorábbi járatindulási időpont vagy a rendelkezésre álló szabad helyek függvényében az utas által választott későbbi időpont) vagy a jegyár visszatérítése.
– Étkezés és frissítők a legkorábbi időpontra való átfoglalás választása esetén.
– Éjszakai szállás és reptéri transzfer a szállás és a repülőtér között a legkorábbi időpontra való átfoglalás választása esetén.
– Két ingyenes telefonhívás, vagy faxüzenet, vagy e-mail küldési lehetőség.
– Kártalanítás távolságtól függően 250, 400 vagy 600 EUR összegben.

Fontos tudni, hogy nem jár kártalanítás, ha a járattörlést rendkívüli (valamilyen előre nem látható és elháríthatatlan) körülmény okozta!

Ha késik a járatunk, az alábbi fogyasztói jogok illetnek meg:
– A repülőtéren az utasok jogairól szóló írásos tájékoztatás.
– Étkezés és frissítők.
– Két ingyenes telefonhívás, vagy faxüzenet, vagy e-mail küldési lehetőség.
– Éjszakai szállás és reptéri transzfer a szállás és a repülőtér között, ha a késési idő indokolja.
– 5 óra várható késés esetén az utas elállhat a további utazástól, és kérheti a jegyár visszatérítését.
– Kártalanítás távolságtól függően 250, 400 vagy 600 EUR összegben, ha valamilyen okból a célországba érkezéskor 3 órát vagy többet késünk. 

Fontos tudni, hogy nem jár kártalanítás, ha a legalább 3 órás érkezési késést rendkívüli (valamilyen előre nem látható és elháríthatatlan) körülmény okozta.

Hozzászólok