Idegtépő kétfrontos háború a poloskák és a Mindentolcsón.hu ellen
Szegény olvasónknak elég kemény tavasza lehetett, és a járványhelyzetet most hagyjuk is. A poloskák elleni küzdelem önmagában is rémes, de egy csődöt mondó csodaszerkezet, és egy szürke szamárként eltűnt forgalmazó a párhuzamosan zajló csempézés nélkül is idegtépő hétköznapokat eredményez. Szerencsére ez a sztori végül megoldódott – talán épp a Panaszakadémia felbukkanása miatt.
Kérem segítségüket
2021. április 30-án rendeltem a Mindent olcsón Webáruháztól 1db H.20.Mop X5 Elite Gőztisztító, fertőtlenítő és textilgőzölő egyben készüléket 15.990 forintért. Rendelési szám … Azért erre a készülékre esett a választásom, mert szégyen ide-oda, az ágyi poloskák elleptek. Hozzá kell tennem, panellakásban lakom. Az ajánlatban az ágyipoloskák ellen is ajánlották.
Nyugdíjas vagyok, nagyon sok pénzembe kerűlt ez a poloskainvázió, nagyobb készülékre nem volt anyagi lehetőségem. Gondoltam, ha sokszor használom, több mint a semmi.
Közben csempézés folyt a lakásban, így a kipróbálás pár napot késett. A készülék 1 napot dolgozott, Már a második napon nem termelte a gőzt, Május 7-én értesítettem az eladó Webáruházat. Május 10-én kaptam címet, ahová visszaküldhetem— 1183 Budapest, Gyömrői út 85-91 BigSale Online Kft. A postaköltség 2.300.-forint volt május 11-én. A csomagban minden elérhetőségemet és a rendelési számot is megküldtem.
Azóta még azt sem tudom, megkapták-e a csomagomat .
Többször kérdeztem rá emailen a Webáruházban. / május 18, 20, 21, 25/ Május 18-án válaszoltak, hogy költöznek, de erről előzőleg nem adtak információt. Azóta semmi hír, semmi válasz. Még olyan infót sem kaptam, hogy egyáltalán mennyi időt vesz igénybe a panaszom rendezése. Azt sem tudom a költözés kire vonatkozik- a Webáruházra, vagy a Big Sale kftre. A cím amit kaptam a régi, vagy az új cím.
Itt állok a problémámmmal közel egy hónapja, Nem tudom kezelni az eredeti problémámat. Sajnos miután az intézkedés lelassult, elkezdtem a Webáruházat jobban megísmerni. Hát sajnálattal wettem tudomásul, hogy sok-sok panasz van a vásárlók részéről.
Köszönöm, hogy elolvasták a kissé hosszúra sikeredett panaszomat és segítségüket kérem.
Tisztelettel:
…
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Panaszos!
Válaszunk röviden: Nem mindegy, hogy az indokolás nélküli elállási jogoddal éltél, vagy a kötelező jótállás keretében küldted vissza a terméket.
Hogy miért nem mindegy a dolog? Azért, mert a két jogintézmény más határidőkkel operál, így időben eltérően alakul a fogyasztói fellépés szükségessége.
Vegyük az indokolás nélküli elállási jogot, melynek szabályait a 45/2014. (II. 26.) Korm.rendeletben találjuk. Ha ezzel a jogoddal éltél a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül, még a termék visszaküldése előtt, tehát közölted a vállalkozással, hogy elállsz a szerződéstől és szeretnéd visszakapni a kifizetett ellenértéket, akkor a vállalkozásnak a nyilatkozatod közlésétől számított ugyancsak 14 napon belül vissza kellett volna fizetnie számodra az ellenértéket.
A másik eshetőség viszont, hogy nem az indokolás nélküli elállási jogoddal éltél, hanem a 151/2003. (IX. 22.) Korm.rendeletben szabályozott kötelező jótállás alapján fordultál a vállalkozáshoz. Ekkor, ha a termék kézhezvételtől számított 3 munkanapon belül bejelentetted a jótállási igényed, akkor a vállalkozás köteles a terméket cserélni, tehát javítást nem ajánlhat fel. A csere kötelezettség teljesítésére a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak szerint 15 napon belül kell törekednie a vállalkozásnak, mivel azonban egy törekvési időről van szó, annak alapos indokkal történő átlépése még nem jelenti a vonatkozó jogszabályi rendelkezés megsértését. Ám akkor, ha a 15 napos törekvési idő duplája is eltelik, már más a helyzet.
Akkor tehát, ha az indokolás nélküli elállási jogodat gyakoroltad, de 14 napon belül nem kaptad vissza az ellenértéket, vagy jótállási igényt érvényesítettél, de 30 napon belül sem kapod meg a csere terméket, első lépésként azt javasoljuk, hogy írásban szólítsd fel a vállalkozást a kötelezettsége teljesítésére, melyre szabj egy általad reálisnak ítélt, pár napos póthatáridőt is. Ezzel párhuzamosan pedig bejelentést tehetsz az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságnál, – ami a megyei Kormányhivatalban működő Fogyasztóvédelmi Főosztály -, amiatt, hogy a jogszabályban rögzített határidőket a vállalkozás figyelmen kívül hagyja.
Visszatérve azonban a felszólító leveledre, ha az általad tűzött póthatáridőn belül sem kapod vissza a pénzed, vagy nem kapod meg a csere terméket, akkor a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél díjmentesen kezdeményezhető alternatív vitarendezési eljárás lehetőségével célszerű élni. Az eljárás lehetővé teszi, hogy a felek között felmerült jogvita tárgyában, hivatalos kereteken belül egy megállapodás szülessen, tehát, hogy az ügy hivatalos úton rendeződhessen.
A Békéltető Testületről, valamint eljárásáról, annak kezdeményezéséről az alábbi linkre kattintva olvashatsz bővebben:
https://bekeltetes.hu
A hatósági eljárás és a békéltetés egymást nem érintik, hiszen mindkét opció más célt hivatott szolgálni – előbbi a jogsértések kivizsgálására és szankcionálására, míg utóbbi az egyedi jogvita rendezésére irányul – ,így akár szimultán is igénybe vehetők.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a FOME csapata
Fejlemény:
A vállalkozás válasza:
Kedves „Panaszakadémia csapata” !
Köszönjük megkeresésüket, levelükre szeretnénk reagálni:
a szóban forgó vásárló jelezte felénk egyaránt csere és pénzvisszatérítési igényét is, mi elsősorban cserét ajánlottunk fel neki, melynek leírtuk menetét.
A vásárló visszaküldte részünkre a terméket, de cégünk ez idő alatt költözés alatt állt, így az ügyintézés folyamata kicsit elhúzódott, erről tájékoztattuk a vásárlót és türelmét kértük.
Az általa visszaküldött terméket megkaptuk, melyet illetékes kollégáink a mai napon feldolgoztak, erről vásárlót e-mailben, és telefonon is tájékoztattuk, mely során megegyeztünk, hogy a vételárat fogjuk visszatéríteni részére.
A bankszámlaszámát elkértük, jelenleg várjuk válaszát.
Üdvözlettel:
BigSale Online Kft
Mindent olcsón- ból így lesz mindent drágán és bosszankodva termék.
A novemberben megrendelt „karácsonyi ajándék” rendben időben megérkezett, kibontás után derült ki a színbeli eltérés. Aznap jeleztem, cserét kérve aztán a következő héten, aztán az azt követő héten és még kétszer. A telefonszámon automata közli, hogy csak e-mailen lehet kommunikálni. Ezek alapján mégsem. Letelt az a bizonyos két hét kétszer is, mire különféle fotókat kértek. Megint eltelt két hét és általam küldött 2 e-mail. A panaszokból okulva nem mertem visszaküldeni, mert akkor se pénz, se posztó. Most itt rohad dobozban a garázsban, mintegy 50000 Ft-ért. Személyes visszaszállítás NEM lehetséges, Mint kiderült az ott dolgozók egymásnak adják a kilincset úgy váltják egymást. Volt aki szintén odament a „telephelyre” és csak dühöngeni tudott, mert egy fotellal érkezett, nem volt aki átvegye. kicserélje. A kedves „Barbara” Aki mindig más a sokadik Barbara, mind fejvesztve menekül a reklamációk dömpingje miatt.
Egyébként a cégnek elég szép árbevétele volt a múlt évben, ezt látni. Tehát sokan bedőlünk a rendeléssel, de ha valami gond van bottal üthetjük a nyomát.
Senkinek nem volna szabad rendelni egy nem jogkövető egyszemélyes link cégtől.
Egyelőre nem akarom mocskolni EZEKET, de december közepe óta nem válaszolnak érdemben semmire, elbújtak egy e-mail cím mögé, amelyről 48 óra múlva jött kétszer olyan válasz, hogy a visszaküldött termékek feladóvevényét küldjem el. Elküldtem egy hónapja, semmi válasz, többszöri felszólításra sem!!!
Közöltem velük egyértelműen az „Elállási jog érvényesítését”, 96,000.- Ft-ról van szó, még 6000.-ért én fizettem a visszaküldést is.