Ilyen az, amikor tanácsunk, sajnos már csak a jövőre nézve segítség!

Erzsébet szerencsés, hogy rendszeresen vásárol így, de még csak most futott bele ebbe a helyzetbe. Bízunk benne, hogy a következő vásárlásánál jobban választ.
Üdv. Internetes vásàrlàsnàl durva átverès àldozata lettem, hozzáteszem rendszeresen vásàrolok így, soha nem volt problèma. Megtèvesztő reklamkèp gagyi áru, mindezt utanvèttel 20.000 – Ft-ert.Többszöri reklamálò levelemre semmi vàlasz. A vállalkozás neve : Csakte.com Tudnànak segìteni? köszönettel: Erzsèbet
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Erzsébet!
Az általad megnevezett webáruház felületén szereplő információk szerint egy Kínában székhellyel rendelkező vállalkozástól vásároltál, ami problémás helyzetet teremt, mivel klasszikus fogyasztóvédelemről kizárólag az Európai Unión belül beszélhetünk. Ez azt jelenti, hogy egy harmadik országban székhellyel rendelkező vállalkozással szemben fennálló, fogyasztóvédelmi érintettségű jogvita esetén voltaképpen csak a polgári peres eljárás jöhetne szóba, amennyiben közvetlenül az eladó vállalkozással nem sikerül megoldani a problémát.
A jövőbeli online vásárlásai esetére mindenképpen javasoljuk, hogy még a vásárlást megelőzően nézze meg, hogy a webáruház felületén szerepelnek-e az azt üzemeltető vállalkozás alapvető adatai, az Általános Szerződési Feltételek, fogyasztói tájékoztatások a felek jogairól és kötelezettségeiről. Amennyiben ezek bármelyik hiányzik, hiányos, esetleg hibás vagy tört magyarságú a megfogalmazás, úgy semmiképpen sem javasoljuk a vásárlást. Akkor pedig, ha azt látja, hogy az adott vállalkozás az Unión kívül található, érdemes alaposan átgondolni a vásárlást, figyelembe véve azt, hogy egy esetleges jogvita felmerülte esetén fogyasztóvédelmi eszközök, illetve lehetőségek nem állnak rendelkezésedre!
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségére lehettünk!
Üdvözlettel:
FOME csapata