Jó befektetésnek tűnt, de valójában csalás volt

Az interneten minden van. Sajnos számtalan csaló cég és ember is, akik az online világ adottságaival való visszaélésre, mások becsapására, lehúzására alapozzák a bizniszt. De az interneten tényleg minden van ám! Csalókat listázó, leleplező oldalak is szép számmal, így mielőtt pénzt fektetnénk valamibe érdemes 5 percet rászánni, és a Google-ben rákeresni a leendő termékre, partnerre vagy szolgáltatásra. Nem kell megijedni a nem magyar nyelvű találatoktól sem, ha a Google Translate nem is irodalmi értékű fordítással örvendeztet meg minket, annyit biztosan segít eldönteni, hogy belevágjunk a dologba vagy inkább meneküljünk. Az alábbi esetben is gyorsan kiderült volna, hogy csaló brókercégbe futott szegény olvasónk.
2020 augusztus elején az Audemart (Michels Henricus úr) telefonon meg keresett engem egy zürichi címmel rendelkező online kereskedői piacra történő befektetéshez, amely számomra megbízhatónak tűnt. Miután elküldtem az azonosító okmányokat és a hitelkártya kért másolatait (a megfelelő adatvédelemmel), végre hajtottam 2 hitelkártya vásárlást. Kezdetben a befektetés sikeresnek tűnt, egy bizonyos idő után úgy döntöttem, hogy kifizetettem velük a befizetett alap tőkémet. 2020-ban több alkalommal megpróbáltam visszafizettetni a tőkémet az utasítások szerint az online Audemart felület a „visszavonás” opcióval (withdraw), de sikertelenül.
2020 október 29-én Michels Henricus úr kommentár nélkül küldött nekem egy beruházási tervezetet, amelyben ismét jelentős összeget kellett volna fizetnem. Nagyon furcsának találtam ezt a javaslatot, értetlenkedtem, ezért egy ennek megfelelő választ írtam. Michels Henricus úr kioktatóan válaszolt. Nagyon felháborított a levél hangvétele, és rendkívül szakszerűtlennek találtam. Telefonon Michels úr a hitelkártyám biztonsági kódját is követelte a visszafizetéshez, amit határozottam elutasítottam, a továbbiakban átutalást kértem a bankszámlámra.
Az Audemart hitelességét kutatva rábukkantunk FINMA (svájc pénzügyi pénzpiaci felügyelet) figyelmeztető listájára, ahol szerepelt a nevezett cég. 2020 november 11-én kitöltöttem Michels úr által kért visszavonási űrlapot és elküldtem e-mailben, amelyre a mai napig nem érkezett válasz és visszafizetés. 2020 november 22-én irtam az első visszafizetési felszólitó kérelmet e-mailben. 2020 december 1-én a hivatalos telefonszámon (41449746233) felhívtam az Audemart céget, a következő üzenetet kaptam : A szolgáltatás le van tiltva. A mai napig nem érkezett válasz, és nem történt visszafizetés. 2020.12.01 online feljelentést tettünk a Zürich város rendőrkapitányságon, válaszban a Budapesti lakóhelyi rendőrkapitánysághoz irányitottak, ahol szintén feljelentést tettünk.
Bankunk elutasitott minden fajta segitséget ez ügyben.
Köszönettel:
Ajna
A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Iroda tanácsa:
Kedves Ajna!
A leírtak alapján kijelenthető, hogy mindent megtettél az ügyed érdekében, amit a magyar hatóságoknál meg lehet tenni. Sajnos, számos ilyen csalás illetve „fake” oldal létezik. Annyiban tudunk segíteni, hogy ha megjelölöd pontosan az oldal nevét, akkor jelezzük az adott cselekményt az MNB felé, illetve Egyesületünk (FOME) által működtetett Panaszakadémia felületén közzétesszük a történetét anonim módon mások okulására.
Ügyeddel az a probléma, hogy ezen oldalak elérhetősége és neve folyamatosan változik, melyek mögött nemzetközi hálózatok működnek, kifejezetten csalásra specializálódva, így nehéz a kedves ügyfelek figyelmét felhívni az ilyen „intézményekre”.
A lehető legtöbb ami megtehető, hogy mindenki figyelmét felhívjuk, hogy csak a Magyarországon bejegyzett, magyar székhellyel rendelkező, MNB által bejegyzett és működési engedéllyel bíró pénzügyi szolgáltatót vegye igénybe.
Ha esetleg további kérdésed lenne, keress minket bizalommal!
A szakmai és személyes tanácsunk a jövőre nézve azonban egyaránt az, hogy ezeket az oldalakat messzire kerüld el, mert pénztemetők. Esélytelen a panasz és az elbukott pénz visszaszerzése, illetve ha nyereség van, nem lehet az összeget lehívni.
Üdvözlettel:
PNTI