Karácsonyi sértegetés, ami pozitív csalódással ér véget

Avagy mit tegyünk, ha fogyasztói jogaink nem sérültek, de a lelkünket, annál inkább bántja az eladó reakciója?
Tisztelt Fogyasztóvédelmi Egyesület!
Történt velem a minap, hogy éppen az üzletben sétálgattam, nézeldőtem és belebotlottam a kereskedő karácsonyfájába. Az eladó nagyon alpári stílusban reagált, például a k betűs szóval illette az édesanyámat. Tudom-e segítségét kérni a Fogyasztóvédelmi hatóságnak?
Köszönöm a válasz; Mária
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Mária!
Sajnálattal olvassuk, hogy egy ilyen incidenst kellett átélni karácsony tájékán, viszont ez az ügy nem tartozik a fogyasztóvédelmi jogterület alá. Az fogyasztóvédelmet szabályozó jogszabályok nem rendelkeznek arról, hogy milyen hangnemben kell a kereskedőnek kommunikálni a vásárlókkal. Ez sokkal inkább etikai/illem kérdése, mint jogi kategória. Amit tehet, hogy panaszát felviheti a vásárlók könyvébe, vagy panaszt levelet/e-mailt ír, amire a kereskedőnek 30 napon belül érdemben kell válaszolnia. Ha nem válaszol, vagy nem elégedett a válaszával, akkor bejelentést tehet az Ön lakóhelye szerinti illetékes Vármegyei Kormányhivatalban működő Fogyasztóvédelmi Hatóságnál.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségére lehettünk!
Fejlemény:
Kedves Egyesület!
Írtam egy e-mailt a vállalkozásnak. A tulajdonos meglepően kedvesen válaszolt, és elnézést kért. Nekem ennyi elegendő is volt, pozitívan zárom magamban a történetet.
Köszönöm;Mária