Karcos szemcsi húszezerért? Nem olyan jó!
Napszemüveg vásárlásakor sokan két dologra optimalizálnak: a lehető legolcsóbban beszerezni a lehető legmenőbb és legjobban álló példányt. Pedig a napszemüveg nem csupán divatkiegészítő, hanem az egészségünket is védő eszköz, ami igencsak megterheli a szemünket, ha pl. karcos. Már csak emiatt sem tűnik oltári biznisznek egy első használat után karcossá váló szemüveget vásárolni, pláne, ha nem is csak pár ezer forintos, hanem egy húszezres darabról van szó!
Jó napot kívánok,
Sajnos a decathlon Szegedi üzletében vásárolt 19.990 forintos sí szemüveg első használata után rögtön karcos lett. A síelés első napján enyhe hószállingózas volt, illetve mínusz, ezért az üvegre rafagyott a hó, víz és pontosan ott ahol a ez a fagyás volt, megjelentek a karcok. A decathlonban a kedvesnek, segítőkésznek és hozzáértőnek nem nevezhető elarusitok ránézésre megallapitottak h ezt mi karcoltuk össze. Szeretném megtudni, hogy hogyan tudnám bizonyítani igazam!?
Régen tudtommal el lehetett küldeni a terméket, hogy bevizsgaljak, hogy rendeltetésszerűen volt e a termék használva?! Ezt a jegyzőkönyvet írták ma ki férjem nevére.
Válaszukat előre is köszönöm,
üdvözlettel
Ildikó
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Ildikó!
Válaszunk röviden: Ha az elutasítás mellé szakértői vélemény nem járt, a vállalkozás kellékszavatossági kötelezettsége továbbra is fennáll.
Sajnos az általad becsatolt képen szereplő irat tartalma olvashatatlan, ezért azt tartalmi szempontból megítélni nem tudjuk. Ahhoz azonban, hogy a vállalkozás kimentse magát a kellékszavatossági kötelezettsége alól, egy szakértői véleményt kell beszereznie, ami alátámasztja, hogy nem gyártási eredetű a termék hibája, az a szerződés megkötésének időpontjában nem rejlett a termékben. Ennek a szakértői véleménynek a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 1. számú melléklete tartalmazza a kötelező tartalmi elemeit. Ha a vállalkozás ilyen szakértői véleményt nem bocsát a fogyasztó rendelkezésére, akkor egyrészt hatósági bejelentést eszközölhetsz a megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán, másrészt a kellékszavatossági kötelezettsége továbbra is fennáll, azaz köteles a terméket javítani (ez ebben az esetben minden bizonnyal nem lehetséges), cserélni vagy a vételárat visszafizetni. Javasoljuk minderre írásban felhívni a vállalkozás figyelmét és szabni egy általad észszerűnek ítélt, pár napos (pl. 8 nap) póthatáridőt a kellékszavatossági kötelezettsége teljesítésére. A póthatáridő eredménytelen eltelte esetében azonban már a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület alternatív vitarendezési eljárásának megindítását tanácsoljuk. Ez egy ingyenesen igénybe vehető fogyasztóvédelmi többletlehetőség, aminek célja, hogy a felek közötti jogvita hivatalos kereteken belül rendeződjön. Ingyenessége okán nem veszíthetsz vele, problémád ugyanakkor könnyen meg is oldódhat általa.
A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról a következő linkre kattintva olvashatsz részletesebben: www.bekeltetes.hu
Bízunk benne hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata