Konzol nem neked

Használt cuccok vásárlása mindig rizikós, érdemes alaposan utánanézni az eladónak, és tájékozódni a jogi lehetőségeinkről is vásárlás előtt – utóbbiban próbálunk is segíteni.

Tisztelt Ügyintéző.

Segítséget szeretnék kérni egy elégedetlen netes vásárlásom után. Tudnak itt segíteni, ill. legalább valamilyen irányba tanácsolni engem, hol, hogy lenne érdemes megoldanom problémám? Le is írom, hogy jártam.

Vásároltam egy használt elektronikai terméket, a Konzol Neked nevű cégtől.  Az hogy használt, az fel volt tüntetve, ezzel tisztában voltam. A csomag meg is érkezett, de csak otthon tudtam kipróbálni (Xbox360 -hoz „Guitar Hero dobszett) Ekkor tapasztaltam, hogy az egyik funkciója nem működik (lábpedál).

Először úgy gondoltam, hogy nem kompatibilis alkatrészt kaptam hozzá, visszajeleztem az eladónak Aki küldött nekem egy a szetthez megfelelő alkatrészt. Ez el is jutott hozzám, szintén kipróbálás után ez sem működött. Újra felkerestem, Ekkor ajánlotta fel, hogy van ismeretsége egy pesti szervizzel, az RGHBudapest -tel, ahova juttassam el, és majd ő szól az ottani szerelőnek, hogy ezt ingyen és bérmentve rendbe szedi nekem. El is juttattam, annyit figyelmeztetett engem a szerelő, hogy a jelenlegi chip hiány miatt ez el fog tartani egy ideig, de majd fog keresni, ha jut valamire.

Elég idő telt el, és megpróbáltam felvenni a kapcsolatot, Konzol Neked, és a RGHBudapest-tel is. Az utóbbival, a szervizzel, tudtam beszélni. Kiderült, hogy elkallódott az elérhetőségem, (de azért emlékezett rám) viszont a terméket nem tudja megjavítani.

A Konzol Neked-del, viszont nincs semmi kapcsolatom. Működő Telefonszám nincs, Emailt írtam, nem válaszoltak. Ismét felhívtam a szervizet (RGHBudapest) hogy még is, tudna-e valamit erről az ismerőséről. Mondta nekem, hogy nem ilyen elsunnyogósnak ismeri őt, illetve abban egyetértett hogy valóban nem etikus úgy árulni egy terméket, hogy nincs kipróbálva, a hiba nincs feltüntetve rajta és ezután eltűnni. Ígérte, hogy megpróbál vele kapcsolatba lépni, ebben az ügyben.

Közben, próbálkoztam tovább a Konzol Neked-del. Írtam Facebook oldalukra, ahol meglepő módon, válaszoltak is, hogy igen, látták az Email-t, csak költözés miatt nem tudnak ezzel foglalkozni. Érdekes módón, csináltam egy másik felhasználó névvel egy próbavásárlást, azt minden gond nélkül el tudták küldeni.

Jelenleg így áll a helyzet. Próbálok megalkuvó lenni. Olyan megoldást keresni, hogy a káposzta is megmaradjon, illetve a kecske is jóllakjon. Ezért keresek módot, hogy felvehessem kulturáltan a kapcsolatot, ezzel az eladóval.

És itt kérnék tanácsot, hogyan tudnék?

Köszönöm válaszuk.

Flóri

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:

Kedves Flóri!

A jogi helyzetet tekintve azt mondhatjuk, hogy  vállalkozótól/vállalkozástól vásárolt használt termékek esetében 1 éves kellékszavatosság áll fenn. Kellékszavatossági igényed alapján elsősorban javítást vagy cserét kérhetsz (használt termékek esetében ennek a valós esélye igen kicsi, mivel jogi értelemben csere alatt az eredetivel mindenben megegyező terméket kell érteni), de ha ezek egyike sem lehetséges, akkor szóba jöhet az árleszállítás, vagy a vételár visszafizetése, tehát az elállás. Fontos, hogy a vállalkozásnak a hatályos jogszabályi rendelkezések értelmében törekednie kell arra, hogy a javítást vagy a cserét 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Amennyiben a kereskedő nem reagál a fogyasztói megkeresésekre, a panaszkezelési/ügyfélszolgálati mechanizmusának hiányát tapasztalod fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezhetsz.A bejelentést a lakóhelyed szerinti Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság) van lehetőséged megtenni. Az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatósággal akár telefonon, akár e-mailben felveheted a kapcsolatot, de, ha rendelkezel ügyfélkapuval, a bejelentésedet azon keresztül is megteheted ( https://magyarorszag.hu/szuf_ugyleiras?id=61bf1c56-3705-4710-8d3d-8cfcdc972e26 ).

Ugyanakkor érdemes tudni, hogy a hatóság kizárólag a fogyasztóvédelmi jogsértésekre koncentrál, tehát az egyedi ügyedet a hatósági eljárás nem érinti, azt megoldani nem fogja. Éppen ezért, a hatósági bejelentés mellett javasoljuk, hogy kezdeményezz a kereskedővel szemben alternatív vitarendezési eljárást a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél. Ez egy díjmentesen rendelkezésedre álló fogyasztóvédelmi többletlehetőség, aminek révén hivatalos kereteken belül kerülhet sor az adott jogvita rendezésére.

A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi honlapon tájékozódhatsz, illetve a kérelmed benyújtására ugyanezen a honlapon online is van lehetőséged:www.bekeltetes.hu

Persze, ha erőteljesebben lépnél fel, vagy az alternatív vitarendezés sikertelenül zárulna, a pénzed visszaszerzésében a közjegyző előtti fizetési meghagyásos eljárás is a segítségedre lehet. Erről azt kell tudni, hogy szemben a békéltetéssel, ez már egy díjköteles eljárás, amely díj a követelt összeg 3%-át jelenti, de minimum 8 ezer Ft. Bármely közjegyzőnél kezdeményezhető.

A következő linken olvashatsz róla részletesebben:

https://www.mokk.hu/ugyfeleknek/FMH-es-annak-vegrehajtasa-FMHVH-az-eljarasrol.php

 

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

 

Üdvözlettel:

a FOME csapata

Fejlemény:

Kedves Olvasók!

Ezúton kívánjuk frissíteni a történetet, ugyanis a Fogyasztó jelezte felék, hogy ügye megoldódott:

„2023 év elején elértem a céget, visszajuttattam a hibás terméket, és vissza kaptam a vételárat érte, le is tudtam ennyivel.”

Örülünk, hogy a panasz rendeződött.

Üdvözlettel: FOME-Panaszakadémia

Hozzászólok