Kupont vagy valami mást?

Hibás a cipőm, az árát le kellene vásárolnom, kapnék egy kupont, de nekem egyik cipő sem tetszik az üzlet kínálatából. Hagyjam, hogy az utalványban álljon a pénzem? Fogadjam el kupont? Vagy van más lehetőségem is?
Tisztelt FOME!
Párom vett egy cipőt de vissza kellett vinni mert elvált a talpánál a ragasztás. Felajánlotta a bolt hogy megjavittatja. Elfogadtuk. Visszamentünk a cipőért. Párom használta kb. 2 hétig de megint kezdett előjönni a probléma. Megint visszavittük a cipőt és ekkor már a cipő értékének megfelelő vásárlási kupont adtak. Érdeklődnék hogy ilyenkor nem lehet ragaszkodni a készpénz visszafizetéséhez? Sajnos nem találtunk másik cipőt a boltban ami tetszene a páromnak, pedig már őszre szeretett volna cipőt. Most benne áll a pénze és így ha ott nem tud venni, csak ráfizetéssel tud venni másik cipőt máshol.
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Imre
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Imre!
A Polgári Törvénykönyv értelmében a vállalkozás köteles a terméket javítani vagy cserélni, akkor azonban, ha ezek egyikét sem vállalja az eladó vállalkozás, egyik opció sem lehetséges, úgy köteles a vételárat visszafizetni. Ekkor nem vagy köteles elfogadni a kupon/ajándékutalvány formájában történő visszatérítést, hiszen magára a pénz visszafizetésére vagy jogosult. A kupon/ajándékutalvány formájában történő visszatérítés csak akkor tekinthető helytállónak – figyelemmel arra, hogy ezt a lehetőséget a Polgári Törvénykönyv nem nevesíti -, ha azt kifejezetten elfogadod a visszafizetésre való jogosultságodról való tájékoztatás ellenére, mint alternatív megoldást.
Abban az esetben viszont, ha közvetlenül a vállalkozással nem sikerül megoldani a problémás helyzetet, a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél alternatív vitarendezési eljárást kezdeményezhetsz. Ez egy teljesen díjmentesen igénybe vehető fogyasztóvédelmi többletlehetőség, ami azt a célt szolgálja, hogy a felek közötti jogvita hivatalos kereteken belül rendeződjön. Érdemes tehát adott esetben fontolóra venni, hiszen nem veszíthetsz vele semmit, azonban akár meg is oldódhat általa a problémád.
A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi linkre kattintva olvashatsz bővebben:
Annak kapcsán pedig, hogy a vállalkozás nem tájékoztatott a kellékszavatosságra vonatkozó hatályos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően, illetőleg félrevezetett, hatósági bejelentésnek van helye, amit a lakóhelyed szerinti megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság) tehetsz meg. Az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatósággal akár telefonon, akár e-mailben felveheted a kapcsolatot, akkor azonban, ha rendelkezel ügyfélkapuval, a bejelentésedet azon keresztül is megteheted ( https://magyarorszag.hu/szuf_ugyleiras?id=61bf1c56-3705-4710-8d3d-8cfcdc972e26 ).
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a FOME csapata