„Legalább egy panaszlevelet írjunk, hátha van valami  megoldás, nekem már előre elegem van.”

Kedves Fogyasztóvédők!

Június végén vásároltunk egy kanapét (L alakút). Az üzletben csak kiállító darabok vannak, ami ki volt téve, annak éppen az ellentétes elosztását szerettük volna. A boltban bal oldalas volt, mi pedig jobb oldalas elosztásút szerettünk volna a lakásunk elrendezése miatt. Fel is vették a kérésünket, az eladó a lapra készségesen fel is rajzolta, hogy milyen is legyen a kanapé.

Az ígértélnél hamarabb meg is érkezett a kanapé, nagyon örülünk, azonban miután becipeltük a nappaliba, és elkezdtük összerakni, akkor láttuk, hogy pont az ellentétes elosztást kaptuk, nem azt amit rendeltünk. Ennyi várakozás után már nem akarom megint újra kezdeni. Mit csináljunk, a barátaink azt tanácsolták, hogy legalább egy panaszlevelet írjunk, hátha van valami  megoldás, nekem már előre elegem van. Mire hivatkozzak, mihez van jogom?

Köszönöm,, ha segítettek! Dóri

 

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:

Kedves Dóri!

Egyetértünk a barátai tanácsával, mindenképpen jelezze a problémát a vállalkozás felé, hiszen ha nem tud a hibájáról esély sincs arra, hogy orvoslásra kerüljön a helyzet.

Jelen esetben nem azt kapta, amit rendelt, és amiben az Önök között lévő szerződésben megállapodtak, tehát a vállalkozás nem szerződésszerűen teljesített. A Polgári Törvénykönyv úgy rendelkezik:

6:123. § [A szolgáltatás minősége]

(1) A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában alkalmasnak kell lennie a rendeltetése szerinti célra, így

a) alkalmasnak kell lennie a jogosult által meghatározott célra, ha azt a jogosult a szerződéskötés előtt a kötelezett tudomására hozta;

Tehát, kifejezetten a jobbos kiosztást kérte, és ennek megfelelően megállapodtak a szerződésben, akkor az ezzel nem egyező teljesítést nem kell elfogadni, kérhető a kanapéra vonatkozó kötelező jótállás alapján első körben a csere, ha ez nem lehetséges az árleszállítás vagy a vételár visszafizetés.

Fontos hangsúlyozni, hogy a jogszabály szerint a hibás teljesítés orvoslásával kapcsolatos felmerülő költség a vállalkozást terheli. Tehát pl. a termék elszállítása az ő költsége.

 

Bízunk benne, hogy segíthettünk!

Fejlemény:

Kedves FOME!

 

Köszönöm a gyors válaszotokat. A tanácsotok szerint jártunk el, írtunk egy e-mailt az üzletben, lefotóztuk a megérkezett kanapét, és a szerződésben lévő rajzot is csatoltuk. Kértük, hogy orvosolják a helyzetet, mert az a kanapé nem az, amit mi kértük. Egy nap múlva válaszoltak és felajánlották a cserét. Válaszoltam nekik, és feltételül tűztem, hogy a cseréléssel járó költséget nekik kell vállalniuk. Ebbe is belementek. Szóval a helyzet megoldódott, nem kellett sok idő és itt az új, jó elosztású kanapénk.

Gondoltak visszajelzek, legyen egy pozitív, hiszti nélkül törtlnet is, mert úgy tűnik, ilyen is van. Ha belegondolok, hogy én meg nem is akartam reklamálni.

Köszönjük a tanácsolást!

Hozzászólok