Már elnézést, de hogy lenne ez az elefántméretű fölső M-es?

A szaftos posztra vágyókat ki kell ábrándítanom, sajnos a cím nem idézet, csak kicsit elragadtattam magam, amikor elképzeltem Júliát, ahogy a frissen érkezett csomagjából előkerülő túlméretes ruhák felett mérgelődik. A kérdés persze az én fantáziámtól függetlenül is adott: mitől függ, hogy megreklamálhatjuk-e a nem passzoló méretet?

FOME!

Bonprix webáruház megtévesztő ker.tevékenységet folytat, szerintem. Ügyfélszolgálatuk által is elismert gyakorlat náluk, hogy a ruházati termékek az európai szabványnál nagyobbak. Levelezésben állok velük, nem akarják megtéríteni a visszaküldés postaktg-ét, mondván, azt a méretet küldték, ami rendeltem. De azok nagyobbak, mint a szabvány…. Reménytelen. Milyen szervhez fordulhatok? …

Köszönöm

Júlia

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Júlia!

Válaszunk röviden: A vállalkozás által üzemeltetett webáruházban szereplő, a termékek méreteire vonatkozó információk határozzák meg esetedben a lehetőségeidet a vállalkozással szemben.

Álláspontunk szerint csak abban az esetben beszélhetünk hibás teljesítésről, ha a vállalkozás az általa üzemeltetett webáruházban mérettáblázatot nem tüntet fel, vagy az abban foglaltaktól eltér a kiküldött termék méretezése. Az általad megnevezett webáruházat megtekintettük, és úgy láttuk, hogy a felületen szerepel mérettáblázat, ezért azt kellene megnézni, hogy az abban foglalt méretezéstől a számodra kiküldött termék méretei mutatnak-e eltérést. Amennyiben igen, úgy hibás teljesítés okán kellékszavatossági igényt érvényesíthetsz, azaz egy immáron helyes méretekkel rendelkező termékre történő cserére tarthatsz igényt, vagy, ha az nem lehetséges akkor elállhatsz a szerződéstől és követelheted a vételár visszafizetését. Kellékszavatosság esetén a termék visszaküldésének költsége a vállalkozást terheli.

Akkor azonban, ha a termék a webáruházban fellelhető mérettáblázatban foglaltaknak megfelel, nem beszélhetünk hibás teljesítésről. Ekkor csupán az indokolás nélküli, 14 napos elállási jogodat gyakorolhatod, amennyiben a termék kézhezvétele óta 14 naptári nap még nem telt el. Ezen határidőn belül van ugyanis lehetőséged arra, hogy közöld az elállási nyilatkozatodat, majd annak közlésétől számítva kezdetét veszi egy szintén 14 naptári napos határidő, amelyen belül a vállalkozás köteles visszafizetni az ellenértéket, te pedig köteles vagy visszaküldeni a terméket. Ilyen esetben a vonatkozó jogszabály szerint a visszaküldés költsége téged terhel, hacsak azt a vállalkozás kifejezetten magára nem vállalja.

Érdemes tehát előbb felmérni az alaphelyzetet, majd annak függvényében eljárni. Ha közvetlenül a vállalkozással nem sikerül megállapodni a probléma megoldását illetően, akkor a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testületnél hivatalos kereteken belül is tehetsz egy próbát a jogvita rendezésére, egy alternatív vitarendezési eljárás során, amit díjmentesen indíthatsz meg.

A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi honlapon találsz részletesebb információkat: www.bekeltetes.hu

Akkor pedig, ha véleményed szerint a vállalkozás megtévesztő módon jár el a fogyasztókkal szemben, a lakóhelyed szerinti megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság) tehetsz bejelentést a feltételezett jogsértés kivizsgálása érdekében.

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólok