Már sosem fognak válaszolni!?

A legtöbb fogyasztó már csupán a gondolatától is ideges lesz, ha ügyfélszolgálattal lesz dolga. A panaszkodás kultúráján persze lenne mit javítani, azonban vannak jogszabályi minimumok, amelyeket a vállalkozásoknak be kell tartani.
Kedves Fogyasztóvédők!
Már 16 napja írtam egy gázszolgáltatónak, és még nem kaptam választ a problémámra! Mennyi ideje van egy vállalkozásnak, hogy egy fogyasztónak választ adjon? Már sosem fognak válaszolni? És ez rendben van így?
Köszönöm, ha válaszoltok!
Péter
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Panaszos!
A közszolgáltató vállalkozás köteles fenntartani ügyfélszolgálatot, célzottan a fogyasztói panaszok orvoslására. Amennyiben ezen ügyfélszolgálat elégtelen minőségű, jelen esetben az, hogy 15 napon belül nem kapott választ, úgy a vállalkozás magatartására tekintettel, ez ügyben hatósági bejelentést eszközölhet. Ezt a lakóhelye szerinti Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán teheti meg, ugyanis ez az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság hazánkban.
Megjegyezzük, hogy a Fogyasztóvédelemről szóló törvény alapján az ún. közszolgáltatók válaszadási kötelezettsége rövidebb az általános 30 napnál, ugyanis 15 napon belül érdemi, írásos választ kell küldeniük a fogyasztó írásbeli panaszra.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségére lehettünk!
Üdvözlettel
a Fome csapata