„Más üzletben ilyen esetben, miért adják vissza szó nélkül a vételárat?”

Összes bejegyzés

Üdv. Tanácsukat szeretném kérni. Az egyik sportszer boltban vásároltam sportzoknikat.A sportzoknik nem lettek felvéve csak kibontva lett. Nem lettek jók a zoknik, ezért vissza vittem a boltba, ott azt mondták, nem adják vissza a vételára, egy lehetsőgem van: levásárolni az árát.  Köszönöm ha tud segíteni. (Ha jogosan választa a bolt, azt amit választolt, akkor azt nem értem, hogy más üzletben ilyen esetben miért adják vissza szó nélkül a vételárat. Üdv:Misi

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:

Kedves Misi!

Tulajdonképpen már régóta nincs hatályban olyan jogszabály, ami arra kötelezné az üzleteket Magyarországon, hogy az egyébként hibátlan árut visszavegyék. Ez azt jelenti, hogy ha az üzletben megvásárolt termék nem hibás, egyszerűen nem tetszik, nem megfelelő a mérete, vagy csak a fogyasztó meggondolta magát, akkor a vállalkozás nem köteles ezt a terméket cserélni vagy visszaadni a vételárat. (Sőt még a levásárlást sem köteles felajánlani.)

A vállalkozások azonban dönthetnek úgy, hogy bár jogszabály nem kötelezi, mégis önkéntesen vállalja, hogy cseréli, visszaveszi a terméket, vagy biztosítja a vételár levásárlását. A vállalkozásoknak különbözhet az üzletpolitikájuk, pl. abban a döntésben, hogy amire a jogszabály nem kötelezi őket, azokban a kérdésekben, mennyire megengedőek. Emiatt lehet különbség abban, hogy ugyanarra a kérésre eltérő választ adnak a vállalkozások.

Amennyiben a vállalkozás ilyen vállalást tesz, annak feltételeit is ő határozza meg, például a határidőt, a címke, a blokk meglétét stb. Mivel nem hibás teljesítésről beszélnünk, ezért a vállalkozás dönti el azt is, hogy a nem hibás termék esetén milyen megoldást biztosít a fogyasztónak a feltételek teljesülésekor. Tehát dönthet úgy is, hogy a cserét ajánlja fel, de levásárlást vagy vételár visszafizetést is biztosíthat.

Bízunk benne, hogy segítségére lehettünk.

Hozzászólok