Megreklamált cipőt szakértővel bevizsgáltatni van értelme?

A cipő az egyik leggyakoribb fogyasztóvédelmi panaszt okozó termék, miközben manapság egyre többet fizetünk érte, pláne, egy minőségi vagy annak gondolt termékért. Nem árt tehát tisztában lenni a jogainkkal, és hogy hogyan kereshetjük az igazunkat szükség esetén.

Tisztelt Cím!

Office Shoes üzletben vásároltam egy Guess cipőt, aminek a sarka 2 hónap után kikopott mindkét felén. Bevizsgálták, és mivel bekötve vittem vissza az üzletbe, így azzal utasítottak el, hogy így használtam. Olyan zárt a felső része , hogy kifűzés nélkül nem tudnám felvenni. Interneten próbáltam érdeklődni másnál volt-e ilyen hiba, és olyan válaszokat kaptam, ami szerint volt akinek 4 nap után lyukadt ki.

Szeretném megkérdezni ha esetleg én bevizsgáltom szakértővel az üzletnek kötelessége-e elfogadni és a vételárat köteles-e visszaadni. Sajnos erről az üzletláncról csak negatív véleményt látok.

Köszönöm !

A Panaszakadémia tanácsa:

Kedves Panaszos!

 

Válaszunk röviden:  Mivel a bizonyítási teher ez esetben nem a tiéd, egy általad készíttetett, az igazadat alátámasztó szakvéleménnyel a vállalkozás sajnos nem kötelezhető a szavatossági igényed teljesítésére.

 

Amennyiben a szavatossági igényed elutasítása szakértői vélemény alapján történt, úgy a vállalkozás a jogszabályban foglalt kötelezettségét a kellékszavatosság tekintetében teljesítette. Ha az elutasítással nem értesz egyet, akkor az ügyedet a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület elé viheted, a Testületnél ugyanis alternatív vitarendezési eljárást indíthatsz a vállalkozással szemben. Ez egy díjmentesen igénybe vehető fogyasztóvédelmi többletlehetőség, amelynek a segítségével megkísérelheted hivatalos kereteken belül rendezni a felmerült jogvitát.

A Békéltető Testületről és eljárásáról, annak megindításáról az alábbi honlapon találsz részletesebb információkat: www.bekeltetes.hu

Nem javasoljuk tehát egy külön szakértői vélemény beszerzését részedről, ugyanis a vállalkozás annak alapján nem kötelezhető arra, hogy kellékszavatossági igényednek eleget tegyen, mivel a vállalkozás az általa beszerzett, az álláspontját alátámasztó szakértői véleménnyel a kellékszavatossági kötelezettsége alól kimenti magát. Azonban ezt a szakértői véleményt, illetőleg a vállalkozás álláspontját vitathatod az alternatív vitarendezés során, amelynek nem feltétele az, hogy a fogyasztó is szakértői véleményt szerezzen be az igaza bizonyítására.

Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.

Üdvözlettel:

a Panaszakadémia csapata

Hozzászólok