Miért kapok kéretlen leveleket?

Az adataink biztonsága lényeges kérdés. Joggal merül fel a gondolat, hogy hogyan tudják a címeinket, ha mi nem adtuk meg azokat. És az is jogos kérdés, hogy mi van akkor ha a kéretlen levél tartalma megtéveszthet hiszékenyebb fogyasztókat. Ezeket a kérdéseket járjuk körül az alábbiakban:
Üdvözlöm Önöket!
Vannak cégek, akiktől folyamatosan kapok leveletket, pedig én soha nem adtam meg nekik a címemet, adataimat, én sosem rendeltem tőlük semmit. Nem tetszik nekem, hogy kéretlenül kapom megkereséseiket, visszaélésnek érzem,. Fogalmam sincs honnan szerezték meg az adataimat. Vajon mások is vannak ilyen helyzetben?
Ilyen levelek jönnek: nyeremény, több mint nyolcmillió forintot nyertem, a döntés az enyém, hogy arról lemaradok-e. A nagy nyereménynek persze azért van feltétele, rendeljek ezt meg azt. Már hetente jönnek nekem ezek a levelek, van hogy egyszerre több is.
„Pénzügyi igazható köszöntése, tájékoztatása. Garantált nyeremény, semmi kétség nem fér nyereményéhez a pénzügyi igazgató tájékoztatása szerint. Az elengedhetetlen lépéseket tegye meg, ez igazán csak pár perc.”
Már nagyon unom!
Mit tehetek? Köszönöm, Imre
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete tanácsa:
Kedves Imre!
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény ún. feketelistás tényállások között számon tart nyereményekre vonatkozó jogszabálysértő magatartásokat. Azaz ezek megvalósítása a törvény erejénél fogva tisztességtelenek. „Olyan hamis benyomás keltése, hogy a fogyasztó már megnyert, meg fog nyerni, vagy meghatározott cselekmény megtétele révén fog megnyerni egy nyereményt (díjat, jutalmat vagy azzal egyenértékű egyéb előnyt), miközben valójában nincs ilyen nyeremény, vagy a nyeremény érvényesítése, illetve igénybevétele a fogyasztó számára meghatározott pénzösszeg megfizetéséhez vagy költségek viseléséhez kötött.”
A leírt esetben, tehát amikor megérkezik a levél, akkor azt olvassa, hogy nyert, azonban kiderül, hogy ez nem így van, hiszen még „elengedhetetlen lépéseket kell megtenni”.
Javasoljuk, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt, tegyen bejelentést a Kormányhivatalokban működő Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, jogsértés megállapítása esetén a Hatóság szankcionál.
Az adatkezelés tekintetében, Önnek joga van ahhoz, hogy a leveleket küldő vállalkozástól kikérje, hogy milyen adatokat tárolnak Önről, illetve milyen jogalapon. Valamint joga van kérni ezek törlését, illetve azt, hogy ne küldjenek Önnek több levelet.
Amennyiben ezen kéréseit a vállalkozás nem teljesíti, vagy nem reagál, akkor a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság tud eljárást kezdeményezni.
Bízunk benne, hogy segíthettünk!