Milyen feltételekkel lehet visszavinni hibás terméket a diszkontláncokban?
Alapvető habitustól és aktuális körülményektől függően van, aki hülyeség-, van, aki Kánaán-sornak hívja az Aldiban és a Lidlben is megtalálható hetente változó termékeket tartalmazó részleget, de én még olyan emberrel nem beszéltem, aki sosem csábult el, és nem vitt haza előre nem tervezett módon egy jóvágású fúrót, egy praktikus ragtapasz-készletet vagy egy csini kutyajátékot két liter tej meg a vacsorára beszerzett kenyér mellett. Meg is értem. Jellemzően jó minőségű és viszonylag olcsó termékek üldögélnek a középső gondolákon. Azt azért nem árt tudni, hogyan cserélhetjük ezeket a használati eszközöket, ha mégis valami baj lenne velük.
Kedves Tanácsadó!
Ma tapasztaltam a Lidl 337 —es üzletében : A vásárolt Parkside tipusu akkus fúró- csavarozó hiba terméket visszavittem kicserélni, mivel nem volt cseretermék, az árat visszaigényeltem. A termék és a blokk ellenében sem sikerült, mert nem rendelkezek vásárlói kártyával!!!!!!
A blokk miért nem elégséges az árucseréhez??????
Köszönöm a türelmüket .
Üdvözlettel:
Erika
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Erika!
A kellékszavatossági, valamint a jótállási igények érvényesítéséhez a hatályos jogszabályi rendelkezések értelmében a fogyasztónak kell bizonyítania a vásárlás tényét, amihez az eladó vállalkozás a számlán/blokkon vagy jótállási jegyen kívül mást nem követelhet. Fontos tehát, hogy a vállalkozás a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekben foglaltakon túl nem fűzhet feltételt a kellékszavatossági és a kötelező jótállási igény érvényesítéséhez. Mivel esetedben ez mégis megtörtént, így felmerül a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanúja, ami miatt hatósági bejelentést eszközölhetsz a lakóhelyed szerinti Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályánál (elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság). Érdemes lehet azonban elsősorban magánál a vállalkozásnál írásos panaszt tenni a nem megfelelő eljárásrend vonatkozásában, könnyen előfordulhat ugyanis, hogy a jelen probléma egy tájékozatlan dolgozó hibájából, félretájékoztatásból ered, amit a vállalkozás is könnyen orvosolhat. Akkor azonban, ha a vállalkozás panaszodra adott válasza nem helytálló, minden további nélkül megteheted bejelentésedet a hatóságnál.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel:
a Panaszakadémia csapata