Most tényleg buszozzak 20 kilométerre a pénzemért járvány idején, ahelyett, hogy visszautalnák?

Mióta megvette a UPC Magyarországot a Vodafone elég széles skálán érte panasz a ház elejét. Olvashattunk akadozó szolgáltatásról, évtizedes használat után megszűnő emailcímekről, nehézkes ügyintézésről, elérhetetlen ügyfélszolgálatokról. Két ekkora cég fúziója biztosan nem könnyű, és mindenki érdekében reménykedünk benne, hogy a zavarok minden területen átmenetiek lesznek. Ezzel együtt néha nehéz megértőnek lenni. Például az alábbi esetben vajon mi ez a kőkorszaki megoldás, hogy az 5000 forintos túlfizetéséért az ügyfél fáradjon be a központba? Hát halló, 2021 van! Nehogy már ne lehessen visszautalni vagy elszámolni ezt az összeget, hát épp helikoptert reptetünk a Marson!
Tiszteletem! Kérdeznék: bizonyos internetszolgáltatóval emailezek kb két hónapja. Februárban átkötés történt új szolgáltatóra mert az uj szolgáltató megvette a régit. Túlfizetésem keletkezett a régi szolgáltatónál, amit emailben jeleztem és kértem a visszautalást. Eddig is utalással fizettem. A szolgáltató azt közölte hogy fáradjak be személyesen az ügyfélszolgálatra mert 5000ft alatt készpénzben fizetnek. Kértem őket a koronavírus járványra való tekintettel legyenek kedvesek a pénzt visszautalni. Ennek egy hónapja, se válasz, se pénz. Ügyfélszolgálat a kb 20km-re lévő településen van, ahová még plusz pénzköltéssel tudnék átjutni, plusz az óvódás korú gyermekemet sem tudom kire hagyni, plusz nem szeretném a vírust sem elkapni, így nem értem miért nem hajlandóak ebben a veszélyhelyzetben egy kis rugalmasságra és a pénz visszautalására. Ma újból írtam nekik email, telefonon szinte elérhetetlenek. Kihez fordulhatnék? Jogosan kérem-e a visszautalást? Köszönöm a segítséget!
A Panaszakadémia tanácsa:
Kedves Panaszos!
Válaszunk röviden: Ha a szolgáltató határidőn belül nem reagált, akkor fordulj Békéltető Testülethez, illetve fontold meg emellett a hatósági bejelentés megtételét is.
Esetedben a probléma gyökere a vállalkozás kommunikációjának hiánya, hiszen könnyen megállapodás születhetne köztetek a vitás kérdést illetően, mert alapvetően abban nincs vita köztetek, hogy az összeg jár neked.
Fontos felhívnunk a figyelmet arra, hogy minden vállalkozást válaszadási kötelezettség terheli a fogyasztói panaszokat illetően. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. CLV. törvény ezzel kapcsolatban kimondja:
17/B.§…..az ügyfélszolgálat minden esetben köteles a vállalkozás panasszal kapcsolatos álláspontját és intézkedéseit indokolással ellátva írásba foglalni, és a fogyasztónak a panasz beérkezését követő tizenöt napon belül megküldeni, kivéve, ha a fogyasztó panaszát szóban közli és a vállalkozás az abban foglaltaknak nyomban eleget tesz.
Amennyiben tehát írásban jelentetted be a visszafizetés módja iránti panaszod, és a 15 napos válaszadási határidő már eltel, akkor lehetőséged van emiatt bejelentést tenni az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságnál, vagyis a megyei Kormányhivatalokban működő Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztályon. Ezenfelül pedig alternatív vitarendezési eljárást indíthatsz az ügyben a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület előtt. Ennek nagy pozitívuma, hogy díjmentesen vehető igénybe, ezért vesztenivalód nincs, viszont lehetőséged nyílik hivatalos kereteken belül rendezni az ügyet a vállalkozással.
A Békéltető Testületről, valamint eljárásáról, annak kezdeményezéséről az alábbi linkre kattintva olvashatsz bővebben:
https://bekeltetes.hu
Bízunk benne, hogy válaszunkkal a segítségedre lehettünk.
Üdvözlettel: FOME